اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مشکلات مرز شلمچه برای اربعین زیربنایی حل شود/ضرورت افزایش چشمه‌های حمام و سرویس‌های بهداشتی

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی در سال 99 با موضوع بررسی مشکلات مرز شلمچه برگزار شد.

مشکلات مرز شلمچه برای اربعین زیربنایی حل شود/ضرورت افزایش چشمه‌های حمام و سرویس‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، نخستین نشست ستاد اربعین حسینی در سال 99 ظهر امروز با حضور مسؤولان محلی در سالن شهید دورقی فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد.

در این نشست مشکلات و معضلات سال‌های اخیر در مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی مورد بحث قرار گرفت.

مشکلات مرز شلمچه باید به صورت زیربنایی حل شود 

محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست اظهار کرد: باید برای خدمت رسانی به حدود ۲ میلیون نفر زائر اربعین در مرز بین‌المللی شلمچه تمام امکانات رفاهی، درمانی، اقامتی و خدماتی مهیا باشد.

وی عنوان کرد: مشکلات مرز شلمچه باید به صورت زیربنایی حل شود، نباید هر ساله مشکلات قبل تکرار شود و برای سال‌های بعد به تاخیر بیفتد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در رابطه با مسئله اربعین هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست چرا که هر لحظه در سیاست جمهوری اسلامی و عراق تغییراتی ایجاد می‌شود، پس باید آماده هر نوع شرایطی بود.

حیدری عنوان کرد: در این جلسه حدود ۳۰ مورد نواقص کار احصا شد و بنا است که هر ۱۵ روز یک بار این جلسات برگزار شود.

مسؤولان در امر اربعین نباید دچار سستی شوند

حجت‌الاسلام محمد جواد عادلپور در این نشست، با تاکید بر اینکه باید نقاط ضعف در امور خدماتی در مرز شلمچه مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: فضای فعلی موجود بر اثر کرونا نباید در میان مسؤولان برای آماده‌سازی بستر مناسب برای برگزاری اربعین حسینی ایجاد رخوت و سستی کند.

وی در رابطه با مسیر جدید طراحی شده از سوی منطقه آزاد اروند برای تردد زائران، عنوان کرد: اگر قرار است طرحی که منطقه آزاد به عنوان مسیر تردد زائران تعریف کرده است، امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد باید از همین امروز این کار را آغاز کرد؛ چرا که در صورت کامل نشدن تمام حداقل‌های لازم برای رفاه زائران و مواکب با جابه‌جایی مواکب مخالفت خواهد شد.

امام جمعه خرمشهر گفت: باید از فرصت اربعین برای روشنگری، هدایت و تقویت اعتقادات استفاده کرد و به همین دلیل مسائل فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

پیمانکار پارکینگ اربعین در سال گذشته به تعهدات خود عمل نکرد

سرهنگ همت علی ترکارانی نیز در این نشست با انتقاد از پیمانکار پارکینگ ویژه اربعین در سال گذشته، اظهار کرد: آسفالت و محصور کردن پارکینگ، حضور ۴۰ نفر در هر شیفت کاری و به کار گیری ۴۰ دستگاه خودروی یدک‌کش و پایش تصویری برای بحث امنیت خودروها در پارکینگ در تعهدات پیمانکار پارکینگ بود اما هیچکدام عملی نشد.

وی عنوان کرد: شمار خودروهای پارک شده در مرز شلمچه در سال گذشته ۴۰ هزار دستگاه بود که حفظ امنیت این خودروها را با وجود کوتاهی پیمانکار، نیروی انتظامی بر عهده گرفت اما برای اربعین امسال هیچ موافقتی در خصوص فعالیت پیمانکار پارکینگ اربعین سال گذشته نخواهد شد.

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: نبود روشنایی در محوطه یادمان شهدای شلمچه خطراتی را ایجاد می‌کند و لازم است در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی عنوان کرد: تکمیل نشدن احداث گیت‌های ورودی و خروجی مشکلاتی را برای عبور اتباع خارجی ایجاد کرد.

ضرورت افزایش حمام و سرویس‌های بهداشتی در مرز شلمچه 

عبدالامیر تابنده نیز در این نشست آب را مهمترین مشکل سال‌های قبل در مرز شلمچه دانست و عنوان کرد: در اربعین سال گذشته با وجود تلاش‌های بسیار مجموعه امور آب خرمشهر اما مشکلات آب‌رسانی از مشکلات اساسی مواکب در مرز شلمچه بود.

وی عنوان کرد: کمبود سرویس‌های بهداشتی و حمام از دیگر مشکلات مرز شلمچه است که با توجه به حجم بالای زائران ایرانی و خارجی باید به صورت اساسی حل و رفع شود.

رئیس عتبات عالیات خرمشهر گفت: ۵۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مرز شلمچه وجود دارد اما این تعداد کافی نیست، سال گذشته با وجود اینکه ۱۲۰ سرویس بهداشتی و حمام نیز از سوی ستاد عتبات عالیات اضافه شد اما همچنان جوابگو نبود.

تابنده بیان کرد: استقرار نانوایی‌های سیار و ایستگاه‌های آب آشامیدنی بسته‌بندی شده با توجه به بحث کرونا یک امر ضروری و لازم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول