اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

همه‌گیری ویروس کرونا دلیلی برای ترک روزه‌داری نیست

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: صرفا وجود همه‌گیری بیماری کرونا دلیلی بر معذوریت افراد برای روزه گرفتن نیست، خود روزه‌داری سبب ارتقا و بهبودی عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

همه‌گیری ویروس کرونا دلیلی برای ترک روزه‌داری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، روزه‌داری و ماه رمضان امسال با دوران شیوع ویروس کرونا مقارن شده است و برای کسانی که روزه می‌گیرند این بیم وجود دارد که نرسیدن آب و مواد غذایی به بدن آن هم برای ساعات طولانی، سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند.

سیاوش وزیری، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان گلستان (مختص بیماران کرونایی کرمانشاه) در خصوص ارتباط حفظ سلامت و روزه‌داری به ویژه در این ایام که باهمه‌گیری عفونت ویروس کرونا مواجهه هستیم، گفت: روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان به طور اساسی جایز نیست.

وی ادامه داد: صرفا افرادی می‌توانند روزه‌داری را در این ایام ترک کنند که روزه در آن‌ها ایجاد بیماری کند یا سبب تشدید بیماری، افزایش طول بیماری و تاخیر در سلامتی شود.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه در خصوص اهمیت روزه و سلامت انسان به گزارشاتی اشاره کرد که پایه و اساس آن تحقیقاتی است که سال گذشته در یکی از معتبرترین مجلات پزشکی دنیا در آمریکا به چاپ رسیده و گفت: نویسندگان این مقاله که غیرمسلمان بودند نسبت به اهمیت روزه بر سلامت تاکید جدی داشته‌اند و بیان کرده‌اند روزه‌داری می‌تواند وضعیت متابولیسم بدن انسان را از متابولیسم قند مشتق از کبد به سمت کتون‌های مشتق از سلول‌های چربی هدایت کند؛ به این ترتیب روزه‌داری نسبت به تنظیم قند خون  و افزایش مقاومت در مقابل استرس و مهار التهابات پاسخ می‌دهد.

وی با تاکید بر این موضوع که روزه‌داری هیچ تاثیر نامناسبی بر سلامت انسان ندارد، گفت: اگر کسی بیماری‌هایی مانند سنگ‌های کلیوی (که هر دو یا سه ماه توسط افراد دفع می‌شود)، خونریزی دستگاه گوارشی، میگرن و جراحی اخیر دستگاه گوارشی دارد، این بیماری‌های مستقل سبب منع روزه‌داری می‌شود لذا روزه در آن ضرورت ندارد و باید آن را تا زمان بهبود کامل به تاخیر انداخت.

این متخصص بیماری‌های عفونی، خاطرنشان کرد: صرفا وجود همه‌گیری کرونا دلیلی بر معذوریت افراد برای روزه گرفتن نیست خود روزه‌داری سبب ارتقا و بهبودی عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول