اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مومنانه| از صف‌های طولانی خدمت تا نان به نرخ خیرات/ ایران سربلند مواسات

در روزهایی که می‌گذرد ایران شکوهمندتر از همیشه است؛ روزهایی کرونایی که با همه تلخی خود، جلوه‌گر مهربانی و بخشندگی مردمی شد که قبل از خود، رضایت خدا برایشان اولویت است.

کمک مومنانه| از صف‌های طولانی خدمت تا نان به نرخ خیرات/ ایران سربلند مواسات

خبرگزاری فارس، سردبیری استانها| برخی صحنه‌های دنیا را هر جایی نمی‌توان دید، مختص یک سرزمین و آب و خاک است. دور دنیا را هم که بگردی ایثار و از خودگذشتگی را تنها در افرادی می‌بینی که به جای رضایت خود، دل در گرو رضایت خداوند بسته‌اند.

در روزهایی که می‌گذرد ایران شکوهمندتر و عزتمندتر از همیشه است؛ روزهایی که هر چند با خبر تلخ شیوع کرونا عجین شده اما دست‌های مهربان و بخشنده مردم، از غم نان هموطن غافل نشده و هر کسی با توان خود در صحنه نبرد با کرونا مقاوم‌تر از همیشه ایستاده است.

نوع کمک‌ها تنها سفره‌ها را نشانه نرفته است، بلکه از پذیرش وکالت افراد کم بضاعت گرفته

نوع کمک‌ها تنها سفره‌ها را نشانه نرفته است، بلکه از پذیرش وکالت افراد کم بضاعت گرفته تا انجام خرید هفتگی برای خانواده‌های روستایی، یا خانواده بدون فرزند یا دارای فرزند معلول توسط جهادگران بسیجی متغیر است

 

تا انجام خرید هفتگی برای خانواده‌های روستایی، یا خانواده بدون فرزند یا دارای فرزند معلول توسط جهادگران بسیجی متغیر است. 

خیری در رابر به شکرانه سلامت خود و به نیت رضایت خداوند، هزاران کیلو خرما خیرات می‌کند و نانوایانی در زنجان، نان به نرخ خیرات می‌پزند و دست نیازمندان می‌دهند.

این روزها در حالی سپاه و بسیج در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، پای کار برگزاری رزمایشی با عنوان «کمک مومنانه» ایستاده‌اند که همه آحاد مردم با اشتیاق همراه آنان شده‌اند.

 

براساس گزارش خبرنگاران فارس در تمام شهرها و شهرستان‌های ایران، هر روز رزمایش کمک مومنانه به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود. سپاه و بسیج و ادارات و دستگاه‌های مختلف با جدیت اجرای رزمایش کمک مومنانه را دنبال می‌کنند؛ مردم ایران نیز که تا چند روز قبل به صورت خودجوش کمک‌های خود را به دست نیازمندان می‌رساندند، این روزها مشتاقانه با آنچه در توان دارند در رزمایش کمک مومنانه مشارکت می‌کنند تا کمک‌هایشان به دست نیازمندان واقعی برسد.

توزیع 1500 بسته غذایی بین نیازمندان کنارک 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنارک گفت: در راستای طرح مومنانه و رزمایش همدلی و به مناسبت ماه مبارک رمضان، هزار و ۵۰۰ بسته غذایی بین خانواده‌های آسیب پذیر و محروم کنارک از امروز توزیع می شود.

علی حق پرست تصریح کرد: باشناسایی خانوارها وفراهم نمودن ۱۵۰۰ بسته معیشتی برای آنان که توسط خیرین و پشتیبانی معتمدین جمع آوری شده است توانسته ایم گام مفیدی در این راستا برداریم.

 

وی افزود: با شبکه گسترده مردمی بسیج در مرحله نخست ۲۵ نقطه از شهرستان کنارک شناسایی که در این اقدام نیز ۲۵ خودرو شامل موادخوراکی از جمله روغن، شکر، برنج، خرما، رب و چای آماده و به محل اعزام شد.

 

تهیه و توزیع 500 بسته معیشتی بین نیازمندان ایرانشهری

مسؤول گروه جهادی پیروان ولایت ایرانشهر گفت: در راستای طرح مومنانه و رزمایش همدلی و به مناسبت ماه مبارک رمضان، بین خانواده‌های آسیب پذیر و محروم ایرانشهر، 500 بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

جمال شاه دوست افزود: در راستای طرح مومنانه و رزمایش همدلی علاوه بر تهیه 500 لباس برای کودکان یتیم، گوشت گرم نیز بین مردم نیازمند توزیع کردیم.

 

وی گفت: پرداخت هزینه چک 7میلیون تومانی مغازه داری که به علت تعطیلی 2ماهه پول نداشت، هماهنگی خرید خرمای اهالی یک روستا توسط خیرین بازاری و وصل کردن آنها به بازار و حمایت از 5خانواده روستایی دارای بیمار قلبی، دیابتی و کرونایی هر خانواده 1میلیون تومان و خرید ویلچر برای یک معلول، نیز انجام شد.

 

شاه دوست ادامه داد: ساخت سرویس بهداشتی برای خانواده های محروم و بهسازی و تعمیر افراد نیازمندی که خانه هایشان آسیب دیده است از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی است.

سبدهای معیشتی بر اساس بانک اطلاعاتی نیازمندان سمنان توزیع می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت: سبدهای کالایی معیشتی در رزمایش «کمک مؤمنانه» بر اساس بانک اطلاعاتی نیازمندان و جامعه هدف در شهرستان‌های این استان توزیع می‌شود.

سرهنگ علی خالقیان  اظهار کرد: رزمایش «مواسات و کمک مؤمنانه» در استان سمنان تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

 

 

 اظهار کرد: رزمایش «مواسات و کمک مؤمنانه» در استان سمنان تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

همراهی فرهنگیان سرخه با رزمایش «کمک مؤمنانه» 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: آموزش و پرورش برای کمک به اجرای رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» به میدان آمده‌ و فعالیت‌های خوبی در این بخش برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ مرتضی عبداللهی ادامه داد: مقرر شده تا آموزش و پرورش ظرفیت کارکنان خود و کسانی که علاقه‌مند هستند تا به‌صورت داوطلبانه در این رزمایش شریک شوند،را  پای کار آورده و کمک‌ها را جمع‌آوری و به‌صورت متمرکز به شماره حساب ویژه رزمایش واریز کند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده از ظرفیت اولیای دانش‌آموزان و خود آنها انجام شده است؛ معلمان و مدیرانی که با اولیا و دانش‌آموزان در این ایام از طریق فضای مجازی در ارتباط هستند، برنامه‌ریزی‌هایی برای تبلیغ شماره حساب رزمایش به عمل می‌آورند و کمک‌ها به‌صورت متمرکز به حساب رزمایش واریز می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت متمرکز به حساب مجموعه رزمایش واریز خواهد شد تا آموزش و پرورش هم بتواند سهم خوبی در این رزمایش داشته باشد.

آماده‌سازی ۱۰۰۰ بسته معیشتی در شاهرود

به همت سپاه ناحیه شاهرود و در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، یک هزار بسته معیشتی برای توزیع در اول ماه مبارک رمضان در حسینیه مدرسه قلعه شاهرود آماده شد.

حسین ابوذری، مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود در حاشیه این برنامه به خبرنگار فارس گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه، بسیج سازندگی به کمک خیران به تهیه یک هزار بسته معیشتی اقدام کرده است.

 

وی افزود: ارزش ریالی هر بسته دو میلیون ریال شامل دو عدد روغن نباتی، ۱۰ کیلوگرم برنج، دو عدد ماکارونی، دو عدد رب گوجه‌فرنگی و گوشت قرمز و مرغ است.

تهیه ۱۰ هزار سبد کالا در رزمایش «کمک مؤمنانه» شاهرود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود از تهیه و توزیع ۱۰ هزار سبد کالا در راستای برگزاری رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در این شهرستان خبر داد.

محمد خوش‌قدم با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا بسته‌های حمایتی در سه مرحله توزیع شود، ادامه داد: اول ماه مبارک رمضان، نیمه ماه و پایان این ماه پربرکت زمان‌های برنامه‌ریزی برای اهدای این کمک‌ها است.

 

وی با تأکید بر همت همه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از ولایت و نشان دادن ولایت‌مداری همه نیروهای انقلاب افزود: تاکنون بسته‌ها به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و زندان تهیه شده است و تا امروز ۱۰ هزار سبد کالا آماده شده تا در این رزمایش توزیع شود.

 

وی با اشاره به آماری از اقدامات انجام‌شده در راستای رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در شهرستان شاهرود گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد به همت ستاد مردمی جمع‌آوری شده و در سپاه نیز هر پاسدار هزینه ۲۰۰ هزار تومانی یک سبد کالا را بر عهده گرفته است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود اظهار کرد: یک‌هزار سبد کالا نیز به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود تهیه شده و دو هزار بسته نیز تا چند روز آینده تهیه می‌شود و ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز در شهر برپا شده است.

اجرای مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با توزیع 25 هزار بسته معیشتی در فارس

سخنگوی سپاه فجر استان فارس در رزمایش کمک مومنانه گفت: ۲۵ هزار بسته معیشتی و 500 سری جهیزیه در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در شهرستانهای استان فارس با محوریت بسیج و سپاه توزیع می‌شود.

سیدمجتبی سرورزاده شبکه توزیع و فعالیت با حضور پایگاه‌های بسیج در دورافتاده‌ترین روستاهای محروم استان و در سطح شهر شیراز نیز ضمن ایجاد قرارگاه احمدبن‌موسی(ع) با محوریت امام جمعه و تشکیل کارگروه‌های تسهیل منابع، اقشار، اصناف، ساماندهی، مشارکت، رسانه، عملیات روانشناسانه، آماد و پشتیبانی همچنین بهداشت روان و سلامت، خدمات مورد نیاز به اقشار آسیب‌پذیر ارائه شده است.

 

وی اظهار داشت: دبیران رزمایش در استان‌ها، مجموعه سپاه بوده که عهده‌دار جمع‌آوری کمک‌ها، ساماندهی، رصد، پایش همچنین شناسایی افراد آسیب‌پذیر است.

 اهدای ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در چالوس

فرمانده بسیج ناحیه چالوس گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان رزمایش مؤمنانه با آماده‌سازی ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی برای توزیع بین اقشار آسیب‌پذیر از کرونا در ناحیه مقاومت بسیج چالوس برگزار شد.

 سرهنگ عابدین داغمه‌چی فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان چالوس در حاشیه رزمایش همدلی و کمک مومنانه گفت: با کمک پایگاه‌های مقاومت و حوزه بسیج، خانواده‌هایی که در بحث کرونا با مشکلات معیشتی مواجه شدند را شناسایی کردیم و از طریق سپاه، بسیجیان و خیران بسته‌های معیشتی توزیع خواهد شد.

 

 وی عنوان کرد: در راستای اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌رسانی مؤمنانه به نیازمندان در مرحله اول رزمایش با رمز یا علی ابن ابیطالب شروع و تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال برای توزیع میان اقشار آسیب‌پذیر از کرونا در شهرستان چالوس توزیع خواهد شد.

 

 

داغمه‌چی تصریح کرد: علاوه بر بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی و فرهنگی شامل مسابقات رنگ‌آمیزی و پرسش، پاسخ احکام و ارسال از طریق فضای مجازی با جوایز نفیس و همچنین شماره تماس مشاوران جهت برقراری تماس با کسانی که در دوران قرنطینه دچار مشکل شدند به همت بسیج جامعه زنان چالوس در بین نیازمندان توزیع شد.

 

این مسؤول افزود: مرحله دوم این رزمایش همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) و مرحله سوم مصادف با عید سعید فطر اجرا خواهد شد.

کمک ۴۰ میلیون تومانی مداحان بسیجی در رزمایش مومنانه استان مرکزی

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی  از جمع‌آوری بیش از ۴۰ میلیون تومان کمک مداحان بسیجی و خیرین در مرحله اول  رزمایش مومنانه خبر داد.

ابوالفضل ربیعی گفت: در راستای کمک به افرادی که در طی این چند مدت از کرونا آسیب دیدند توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی را در دستور کار گذاشتیم که بعد از بیانات مقام معظم رهبری نیز رزمایش مومنانه در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۴۰ میلیون تومان برای مرحله اول این رزمایش از خیرین و مداحان بسیجی جمع آوری کردیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که توسط مداحان برجسته بسیجی در استان به جهت فرهنگ سازی  صورت گرفت، راه اندازی کمپین‌های مختلف بود، ادامه داد:۲۰ کمپین در فضای مجازی برقرار شد و با استقبال بسیار گسترده‌ای نیز همراه بود.

توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی در قزوین

 در اولین روز از ماه مبارک رمضان در قالب طرح مواسات و همدلی مومنانه 2500 بسته معیشتی و غذایی در بین نیازمندان قزوین شناسایی شده توزیع شد.

 

 

تاکید آل‌هاشم بر حفظ کرامت انسانی در کمک مومنانه

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حفظ کرامت مؤمنین در این کمک رسانی‌ها گفت: رزمایش مقدس مواسات با تمام توان تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در حاشیه بازدید انبار بسته‌بندی

 برای کمک رسانی به نیازمندان و افراد آسیب دیده از بیماری کرونا همه اقشار مردمی به میدان آمده‌اند و موسسات خیریه کمک‌های ملت نوع دوست را از هزار تومان تا یک میلیارد تومان سازماندهی می‌کنند

بسته‌های معیشتی پویش رحمت تبریز با بیان اینکه رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه با امر رهبر معظم انقلاب تا پایان رمضان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: برای کمک رسانی به نیازمندان و افراد آسیب دیده از بیماری کرونا همه اقشار مردمی به میدان آمده‌اند و موسسات خیریه کمک‌های ملت نوع دوست را از هزار تومان تا یک میلیارد تومان سازماندهی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حفظ کرامت مؤمنین در این کمک رسانی‌ها خاطرنشان کرد: این رزمایش مقدس با تمام توان تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

 

توزیع ۳ تن خرمای مضافتی توسط یک خیر در رابر

 خیر رابری که بیش از ۳ تن خرمای مضافتی بین نیازمندان توزیع کرده است، می‌گوید: همه ساله در شب‌های قدر سفره افطار برای همشهریان پهن می‌کردم که امسال با توجه به شیوع کرونا اقدام به توزیع خرما کردم و امیدوارم مقبول درگاه باریتعالی قرار گیرد

بیش از ۳ تن خرمای مضافتی با اعتباری بالغ بر۷۰۰ میلیون ریال  توسط یکی ازخیران متدین در شهر هنزاء و بعضی نقاط استان توزیع شد.

 این خیر که تمایلی به ذکر نام خود ندارد، اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی و کمک مومنانه و در آستانه ماه مبارک رمضان و با توجه به بروز ویروس کرونا در جهان و کشور  و گرفتاری‌هایی که برای مردم خصوصا قشر ضعیف جامعه به وجود آمده وظیفه داریم که در حد توان همدیگر را یاری رسانیم.

وی بیان داشت: همه ساله در شب‌های قدر به‌ویژه شب شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) سفره افطار برای همشهریان پهن می‌کردم که امسال با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا و سلامت همشهریان اقدام به توزیع خرما کریم و امیدوارم مقبول درگاه باریتعالی قرار گیرد.

تجلی کمک مومنانه در یک آرایشگاه زنانه

مریم احمدزاده فرمانده حوزه حضرت معصومه (س) در خصوص رزمایش کمک مومنانه، مساوات و همدلی گفت: تجلی کار مومنانه امروز در یک آرایشگاه زنانه که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب‌دیده اما در کمک به نیازمندان پیش‌قدم شده قابل تحسین است.

وی شرایط کرونایی را مانع ترویج همدلی ندانست و ابراز کرد: شیوع کرونا در کنار خسارات اقتصادی که به بار آورد، ایران را الگوی همدلی در جهان معرفی کرد، این همبستگی و همکاری توام می‌تواند گره زیادی از مشکلات را باز کند.

پذیرش وکالت افراد کم بضاعت در رزمایش «کمک مومنانه»

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: در شرایط فعلی کشور با مشکل کرونا

در سطح جامعه با افراد کم برخورداری مواجه می‌شویم که نیازمند مشاوره، وکالت و یا حتی پیگیری امورات حقوقی خود هستند اما از استعانت مالی لازم برخوردار نیستند، این نهاد با شناسایی خیرین این حوزه اقدام به سازماندهی عزیزانی کرده است که زمینه خدمت در ابعاد مختلف از جمله وکلات، مشاوره و یا حتی پیگیری حقوقی را دارند

درگیر شده، اما پس از فروکش کردن همه‌گیری ویروس در کشور ممکن است با پیامدهای

رسول بهرامی‌پور یادآور شد: در سطح جامعه ما با فراد کم برخورداری مواجه می‌شویم که

نیازمند مشاوره، وکالت و یا حتی پیگیری امورات حقوقی خود هستند اما از استعانت مالی لازم برخوردار نیستند، این نهاد با شناسایی خیرین این حوزه اقدام به سازماندهی عزیزانی کرده است که زمینه خدمت در ابعاد مختلف از جمله وکلات، مشاوره و یا حتی پیگیری حقوقی را دارند و این عزیزان خدمات خود را در قالب کمک مومنانه در اختیار افراد کم بضاعت قرار خواهند داد.

 

توزیع 20 هزار بسته معیشتی و نقدی بین نیازمندان لرستانی 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از توزیع 14 هزار بسته معیشتی و 6 هزار بسته نقدی با عنوان کمک مومنانه در سراسر استان خبر داد.

سردار مرتضی کشکولی به توزیع 30 هزار و 668 بسته معیشتی توسط این نهاد و تا قبل از رزمایش مومنانه اشاره و بیان کرد: ارزش ریالی این بسته‌ها بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

 

کشکولی با بیان اینکه امروز نیز 14 هزار بسته معیشتی و 6 هزار بسته نقدی با عنوان کمک مومنانه در سراسر استان توزیع می‌شود، گفت: بسته‌های معیشتی این رزمایش حاوی برنج، مرغ، گوشت، رب گوجه‌فرنگی، روغن، خرما و ماکارونی هستند.

وی با بیان اینکه اغلب بسته‌های معیشتی امروز در بین جمعیتی غیر از مددجویان کمیته‌امداد و بهزیستی توزیع می‌شود، افزود: کمیته‌امداد 91 هزار بسته معیشتی برای مددجویان پیش‌بینی کرده و بنا دارد تا 10 روز 450 هزار وعده غذای گرم را برای جامعه هدف خود تهیه کند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: همچنین بهزیستی استان در نظر دارد هزار و 150 بسته معیشتی را بین مددجویان خود توزیع نماید.

 

کشکولی با اشاره به کمک‌های مومنانه اقشار مختلف مردم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، اظهار داشت: 4 هزار و 574 بسته از رزمایش مومنانه امروز در بین شهروندان خرم‌آبادی توزیع خواهد شد، ضمن اینکه 75 درصد این افراد از جامعه کارگرهای فصلی و دست‌فروشان استان هستند.

 رزمایش کمک مومنانه در دورود

همزمان با آغاز رزمایش کمک مومنانه در سراسر استان لرستان امروز در شهرستان دورود نیز با کمک سپاه و بسیج 920 بسته غذایی به ارزش 300 میلیون تومان بین اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند این شهرستان توزیع شد.

 

 

 از تهیه 3000 بسته گیاهان دارویی تا توزیع 700 بسته غذایی در کمیجان

از زمان پیشنهاد مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه،  گروه‌های جهادی مختلف در کمیجان در این راستا فعال شده و اقدامات ارزشمندی را به مرحله اجرا در آوردند.

 فرمانده سپاه شهرستان کمیجان در این رابطه می‌گوید: تهیه 3000 بسته گیاهان دارویی شامل آویشن، چای کوهی و گل گاوزبان در کمیجان از جمله اقدامات انجام شده در زمینه این رزمایش است.

 

رشید اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: طرح «هر مسجد یک قربانی» راه‌اندازی و تاکنون 35 قربانی ذبح و در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی از انجام خرید هفتگی 1500 خانواده روستایی و خانواده بدون فرزند یا دارای فرزند معلول در این شهرستان توسط جهادگران بسیجی خبر داد و افزود: 200 جهادگر زن و مرد در راستای مقابله با ویروس کرونا در کمیجان سازماندهی شدند.
 وی خاطرنشان کرد: پیش از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال، 500 بسته غذایی برای نیازمندان آماده، 35 راس گوسفند ذبح و توزیع و در روزهای آینده نیز 700 بسته اقلام غذایی توزیع خواهد شد.

 

اکبری خاطرنشان کرد: کمک‌ خیرین در حساب 3 امضاء فرماندار، فرمانده سپاه و امام جمعه کمیجان جمع‌آوری و براساس اولویت‌بندی در امور مبارزه با کرونا هزینه می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان کمیجان گفت: تاکنون 3000 خانواده آسیب‌دیده برای خدمات‌رسانی شناسایی شدند، همچنین 75 هزار ماسک در شهرستان تولید و بیش از 40 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بسته‌بندی و توزیع شده است.

لبیک اعضای گروه جهادی قرارگاه رمضان مرکزی به ندای مقام معظم رهبری

اعضای گروه جهادی قرارگاه رمضان با مشارکت در طرح رزمایش مومنانه به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و به یاری نیازمندان شتافتند.

 

 

کمک ۳۰۰ میلیاردی مردم و خیران در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در مازندران

فرمانده سپاه کربلا  از کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی مردم و خیران در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در مازندران خبر داد.

سردار محمدحسین بابایی در ادامه با اعلام اینکه ۵ هزار و ۷۶۴ بسیجی در رزمایش کمک مومنانه حضور فعال دارند، خاطرنشان کرد: ‌در کنار بسیجیان یک‌هزار و  ۳۰۴ نفر خیر هم برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی تلاش می‌کنند.

سردار بابایی با اشاره به اینکه عرصه رزمایش کمک مومنانه در ۲۲ شهرستان است و تمام شهرستان‌ها برای شناسایی نیازمندان در تلاش هستند تا نیازمندی از این کمک‌ها جا نماند، یادآور شد: ‌طبق آماری که به دست ما رسیده ۶۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است و ما پیش بینی می‌کنیم که این آمار در مرحله اول رزمایش به ۶۵ هزار بسته برسد.

 

به گفته وی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه که در نیمه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، با همت مردم و خیرین بیش از ۷۵ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا از کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی مردم و خیرین در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در مازندران خبر داد و افزود: شماره حساب مجمع خیرین محرومیت‌زدایی برای کمک مومنانه اعلام شد و همه نهاد‌ها گروه‌ها مبالغ خود را به این حساب‌ها واریز  می‌کنند که بخشی از مبالغ بصورت نقدی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و بخشی دیگر هم تبدیل به سبد کالا شده و به تاسی از سیره ائمه معصومین شبانه و آبرومندانه به دست نیازمندان می‌رسد.

 

توزیع 3950 بسته معیشتی کمک مومنانه در شهرستان بهشهر

فرمانده بسیج ناحیه بهشهر گفت: 3 هزار و 950 عدد بسته معیشتی کالا بین خانوارهای نیازمند و مشاغلی که حین شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح شهرستان دچار آسیب شدند، در شهرستان بهشهر توزیع شد.

 

حسن پورقربان افزود: ۳ هزار و ۹۵۰ عدد بسته معیشتی کالا بین خانوارهای نیازمند و مشاغلی( از قبیل دستفروشان، کارگران ساختمانی روز مزد، خانواده متوفی که مریض کرونایی دارند و خانواده زندانیان نیازمند) که حین شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح شهرستان دچار آسیب شدند، در شهرستان بهشهر توزیع شد.

 بسیجیان آتش به اختیار البرز این بار در صف رزمایش کمک مومنانه

حوزه 221 شهید کیانپور ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) به فرمان مقام معظم رهبری و در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه، اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی در میان قشر آسیب دیده جامعه کردند.

 

 

اهدای 800 میلیون بسته غذایی پایگاه دریایی انصارالحسین به نیازمندان

فرمانده پایگاه دریایی انصار الحسین(ع) منطقه چهارم ندسا از تهیه 200 بسته غذایی به ارزش 800 میلیون ریال برای آسیب‌دیدگان از کرونا در شهرستان دیر خبر داد.

 

 

ناوسالاریکم پاسدار بهرام امیرنژاد افزود: به موازات شیوع کرونا با همکاری قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان دیر بیش از 30 شب توسط بسیجیان عملیات ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی انجام شد که یک شب به‌صورت ویژه تجهیزات گردان جنگ نوین منطقه چهارم برای ضدعفونی اماکن عمومی استفاده شد.

 

نان به نرخ خیرات بین نیازمندان زنجانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، یک هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان در سه دهه اول، دوم و سوم رمضان انجام خواهد شد، افزود: تاکنون برنامه‌ریزی اوقاف برای توزیع یک هزار بسته غذایی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح دیگری از سوی اوقاف اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: در این راستا با همکاری نانوایان محل، هزینه یک ماه نان نیازمندان از سوی اوقاف تامین خواهد شد.

کرمی با اشاره به اینکه در این ایام از ظرفیت مساجد دارای موقوفه برای کمک به نیازمندان نیز استفاده خواهد شد، تصریح کرد: در تلاش هستیم از ظرفیت 6 مرکز افق در این راستا استفاده و به نیازمندان کمک کنیم.

توزیع ۱۴ هزار بسته حمایتی در ملارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملارد از توزیع ۱۴ هزار بسته حمایتی معیشتی در راستای رزمایش همدلی و کمک مومنانه در سطح شهرستان ملارد خبر داد.

سرهنگ پاسدار علی اکبر جهانی نژاد  تصریح کرد: در فاز اول این طرح ۶ هزار بسته توزیع می‌شود و قریب به ۳ هزار بسته دیگر در ابتدای ماه مبارک رمضان و ۶ هزار بسته نیز در روز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام توزیع خواهد شد.
 

 


اقدام ارزشمند اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در تهیه بسته‌های حمایتی طرح ضیافت همدلی

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از اقدام ارزشمند اوقاف و امور خیریه در تهیه بسته‌های حمایتی، بر توزیع بسته‌های حمایتی میان همه اقشار نیازمند جامعه تاکید کرد‌.

 حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه سهمیه استان در این طرح را یک هزار مورد قرار داده، افزود: در اولین روز از  ماه مبارک رمضان بیش از یک هزار بسته آماده شده و تا ولادت کریم اهل بیت امام حسن(ع) سایر بسته‌ها تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

 

وی بیان کرد: تنها برای تهیه این بسته‌ها در شهر دهدشت مشکلاتی داریم اما سایر شهرستان‌ها از جمله بهمئی و باشت در تدارک تهیه ۳۰۰ و ۷۰۰ بسته کمک‌های طرح ضیافت همدلی برای نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

جنتی‌پور از اهداء ۸۰ دست لباس مخصوص(گان) و ۵۰۰ ماسک به کادر درمانی بیمارستان شهید جلیل خبر داد و گفت: با حضور در بیمارستان شهید جلیل و اهداء این بسته‌ها از خدمات کادر درمانی بیمارستان قدردانی کردیم.

جمع آوری  بیش از  3235بسته غذایی  و بهداشتی  در گچساران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا و کمک به نیازمندان شهرستان تا کنون تعداد 3 هزار و 235 بسته بهداشتی و موادغذایی  به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال جمع آوری شده است.

حجت الاسلام هادی خادمی  ابراز کرد: بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی با همکاری شورای هیات مذهبی، موکب‌ها و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی  در طرح کمک مومنانه تهیه و جمع آوری شده است.

 

گفتنی است فاز نخست سراسری رزمایش «کمک مومنانه» از ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد. مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی آغاز می‌شود.

به گفته سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول