اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله امینی از هیچ‌ کوششی برای تعالی نظام اسلامی دریغ نکرد

یکی از مراجع تقلید گفت: علاقه وافر آیت‌الله امینی نسبت به امام راحل رحمت الله علیه و انقلاب زبان زد بود و از پیشگامان نهضت اسلامی محسوب می شد و در تعالی این نظام مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

آیت‌الله امینی از هیچ‌ کوششی برای تعالی نظام اسلامی دریغ نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی در پیامی درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت این مرجع تقلید آمده است: با نهایت تأسف و تأثر خبر ارتحال فقیه عالیقدر یار صدیق امام و انقلاب و عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رحمت الله علیه را دریافت کردم.

این عالم خدوم و با اخلاص در تمام عرصه ها یک روحانی ممتاز بود، اینجانب که سالیان متمادی با ایشان هم درس و هم مباحثه بودم و بیش از هفتاد سال رفاقت داشته ام که تا آخرین روزهای عمر بابرکت ایشان ادامه داشت چیزی جز اخلاص و تقوی و تواضع و اخلاق از آن بزرگوار سراغ ندارم.

در ادامه این پیام آمده است: علاقه وافر ایشان نسبت به امام راحل رحمت الله علیه و انقلاب زبان زد بود و از پیشگامان نهضت اسلامی محسوب می شد و در تعالی این نظام مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

کتاب های او به عنوان مجموعه آثار بسیار مفید برای همه پژوهشگران خصوصا جوانان است، مرحوم آیت الله امینی را حقیقتا می توان یک الگوی ارزنده و پرکار برای طلاب جوان توصیف کرد.

بی شک فقدان آن فقیه عالی قدر خسارتی عظیم و ثلمه جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه است.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب ارتحال این مجاهد نستوه را محضر مبارک مولایمان حضرت بقیة الاعظم عجل الله تعالی، حوزه های علمیه، خاندان مکرم آن فقید سعید و عموم ملت ایران تسلیت عرض می کنم و علو مقام و حشر با ائمه معصومین علیهم السلام را برای آن مرحوم مسئلت می کنم.

انتهای پیام/78027/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول