اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اقدامات ضد کرونایی محور نشست شورای امنیت قزاقستان

در نشست شورای امنیت قزاقستان، اقدامات دولت این کشور علیه بحران کرونا و حفظ وضعیت مطلوب اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

اقدامات ضد کرونایی محور نشست شورای امنیت قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در نشست شورای امنیت قزاقستان، اقدامات دولت این کشور علیه بحران کرونا و حفظ وضعیت مطلوب اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

«نورسلطان نظربایف» رئیس شورای امنیت قزاقستان ضمن سخنانی در این نشست ویدیویی، با نگران کننده خواندن وضعیت مربوط به تهدیدات جهانی مربوط به کرونا، گفت: کرونا روی سیستم های اقتصاد جهانی که دارای اهمیت حیاتی است، تاثیر گذاشته و بر اساس پیش بینی کارشناسان صندوق بین المللی پول «قرنطینه بزرگ» کاهش درآمد سرانه در 170 کشور جهان را در پی خواهد داشت و اقتصادهای ضعیف بیشتر متحمل مشکلات خواهند شد. انتظار می رود که بشر عمیق ترین کاهش تولیدات صنعتی پس زمان جنگ جهانی دوم را تجربه خواهد کرد.

نظربایف ادامه داد: در 20 آوریل سال جاری برای اولین بار در تاریخ قیمت نفت منفی شد. بازارهای جهانی مواجه شرایط نامتوازنی شده اند. پیش بینی می شود که بر اثر همه گیری کرونا و کاهش سراسری تولید، بحران مالی جهانی اتفاق خواهد افتاد که در مرحله بعدی وقوع یک بحران جهانی غذا بعید نخواهد بود. امری که باعث ایجاد تنش و درگیری خواهد شد.

رئیس شورای امنیت قزاقستان اظهار داشت: رئیس جمهور و نخست وزیر کشور همه تصمیمات لازم علیه بحران را اتخاذ کردند، وضعیت اضطراری و رژیم قرنطینه در حال اجرا است. از شهروندان کشور می خواهم تا کلیه مقررات مربوطه را رعایت کنند. ما تمام تلاش های لازم را انجام خواهیم داد تا هر یک شهورند کشور حمایت های دولت را احساس کند. با این وجود باید چند گام جلوتر نگاه کنیم، دیگر دنیا دنیای سابق نخواهد بود.

نظربایف همچنین با تاکید بر ضرورت بازنگری استراتژی اقتصادی قزاقستان، بیان کرد: خود کفایی، حساب کردن روی منابع خود و تضمین اطمنان بخشی سیستم تولیداتی و مالی در اولویت قرار داده خواهد شد. تجدید اولویت های بخش های اقتصادی صورت گرفته و بخش های ناکارآمد از بین خواهند رفت.

وی با بیان این نکته که قزاقستان برای غلبه بر چالش های جهانی از منابع لازم برخوردار است، تصریح کرد: وقت آن رسیده تا به قزاقستان به عنوان یک کشور مؤثر نگاه کنیم که بایستی از یک مرکز واحد و با برنامه مشخص استراتژیک و عملیاتی مدیریت شود. کشور در همه سطوح نیازمند مدیران مصمم است تا قادر به اتخاذ اقدامات لازم در جهت بهبود اقتصاد، کاهش بیکاری، تأمین مردم با مواد غذایی و سایر تولیدات مورد نیاز باشند.

رئیس شورای امنیت قزاقستان در پایان سخنان خود تأکید کرد: شکل گیری چشم انداز جدید توسعه کشور پس از بحران سال 2020 نه تنها اجازه بقا را خواهد داد بلکه مزایایی را نیز در اختیار کشور خواهد گذاشت. بنابر این از مردم کشور می خواهم تا از اقدامات در حال انجام حمایت و اتحاد، وحدت و نظم و انضباط را حفظ کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول