اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

خیرآبادی: نبود انتخابی دلیل افت کشتی است/ از صباح شریعتی در لیگ ایران استفاده می‌کنم

پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: نبود انتخابی انگیزه کشتی‌گیران را از بین می برد و این دلیل افت کشتی است.

خیرآبادی: نبود انتخابی دلیل افت کشتی است/ از صباح شریعتی در لیگ ایران استفاده می‌کنم

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط فعلی کشتی فرنگی اظهار داشت: کشتی ایران سیر صعودی داشته اما در حال حاضر سیر نزولی را طی می‌کند. ما در هیچ دوره‌ای مثل حالا نیروی انسانی مستعد نداشته‌ایم. نیروی‌های انسانی‌مان از آن دوره طلایی کشتی بیشتر است. می‌توانیم افراد نامی در المپیک داشته باشیم. متاسفانه بی‌برنامگی و رها کردن نیروها به امان خدا این مشکل را برایمان به  وجود آورده است و شرایط خوبی را نداریم.

وی افزود: یک دوره‌ای در کشتی برنامه‌ریزی انجام شد و نتیجه آن المپیک لندن و بازی‌های آسیایی گوانگجو بود. بعد از آن یکسری دلایلی مثل عدم برگزاری مسابقات انتخابی و از بین بردن انگیزه‌ها و خیلی دیگر از مسائل باعث شد کشتی فرنگی‌مان به این جایگاه برسد. 

 

* در رده های پایه مدال کسب می‌کنیم، در بزرگسالان نمی‌توانیم

پیشکسوت کشتی فرنگی در خصوص کشتی‌گیران فعلی تیم ملی و مقایسه آن با نسل طلایی کشتی فرنگی، عنوان کرد: ما نیروی انسانی و سرمایه در کشتی‌مان داریم. توانمندسازی برای مسابقات و المپیک را نمی‌توانیم انجام دهیم. مشکل بزرگ ما این است. مشکل اصلی ما در ورزش‌مان این است که ما در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان می‌توانیم مدال بگیریم ولی در بزرگسالان این اتفاق رخ نمی‌دهد و این دلایل مستند علمی دارد. ما جوانان مستعدی در کشتی‌مان داریم که می‌توانند جایگزین مناسبی برای سوریان،‌ نوروزی، عبدولی‌ها بشوند. نفرات استثنایی در کشتی‌مان هستند مثل پویا ناصرپور، میثم دلخانی، نجاتی و برادران گرایی و...

*تعویق الپیک به سود کشتی ایران شد

خیرآبادی در خصوص تعویق افتادن المپیک گفت:‌این اتفاق فوق‌العاده به سود کشتی‌مان شد. فرصت مناسبی برای بررسی برنامه‌هایمان شد تا بتوانیم با یک برنامه کامل‌تر در المپیک حضور پیدا کنیم. در کشتی آزاد یزدانی و کریمی آسیب دیده بودند. با جراحی بر روی پایشان فرصت بازسازی و بازگشت را پیدا کردند اما آمادگی در درازمدت به طراحی تمرینات بستگی دارد. با رعایت اصول علمی تمرینات می‌توانند خودشان را در اوج نگه دارند.

*نبود انتخابی دلیل افت کشتی است

وی در خصوص برگزار نشدن مسابقات انتخابی اظهار داشت: یکی از دلایل افت کشتی را عدم برگزاری مسابقات المپیک می‌دانم و با برگزار نشدن انتخابی، انگیزه کشتی‌گیران به شدت افت می‌کند.کشتی‌گیر تمام شرایط را از دست می‌دهد و انگیزه‌ای برای کشتی گرفتن ندارد. من به انتصاب معتقد هستم ولی در صورتی که انتخابی برگزار شود و نهایت یک یا دو نفر با حضور در مسابقات بین‌المللی انتخاب شوند. 

*بخاطر نبود اسپانسر تیم‌ها نمی‌توانند در لیگ دسته اول شرکت کنند

پیشکسوت کشتی فرنگی در خصوص احتمال لغو لیگ دسته اول، تاکید کرد: سازمان لیگ برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است. نصیرزاده خیلی پیگیری کرده که این مسابقات به خوبی برگزار شود. با بنده صحبت کردند که از کردستان یک تیم در مسابقات داشته باشیم اما واقعیت امر این است که تیم‌ها در شهرهای کم برخوردار اسپانسر ندارند و توان حضور در مسابقات را نیز ندارند.

 

*شرایط اقتصادی آذربایجان خوب نیست

خیرآبادی در خصوص حضورش در تیم ملی آذربایجان و عملکرد این کشور در کشتی،‌گفت: آذربایجان کار بزرگی را در المپیک انجام داد. با 8 میلیون جمعیت 18 مدال کسب کرد. و این با 6 مربی خارجی صورت گرفت. از جمله مهماندوست مربی تکواندو. آذربایجان در حال حاضر دچار رکود اقتصادی شده و شرایط مالی قبل را ندارد و نتوانستند مربیان و ورزشکاران طراز اول  را جذب کنند. اما ورزش همیشه در اولویت اولشان بوده است. در حال حاضر نتوانستند سهمیه لازم را برای المپیک کسب کنند و شرایط خوبی ندارند.

*از صباح شریعتی در تیمم استفاده می‌کنم

وی در خصوص صباح شریعتی، عنوان کرد: صباح به دلیل کرونا به سنندج برگشته است. می‌خواهم یک تیم در لیگ داشته باشم. چون سنندج میزبان مسابقات جام باشگاه‌های جهان است و من می‌خواهم از صباح در تیمم استفاده کنم. او تمریناتش را شروع کرده و با کوهنوردی، TRX، پلکان و در حال پیگیری تمریناتش است. 

*برای کشتی ناشنوایان برنامه‌ریزی کاملی دارم

پیشکسوت کشتی فرنگی در خصوص تیم ملی ناشنوایان اظهار داشت: مدیر تیم‌های ناشنوایان هستم. برای کشتی ناشنوایان برنامه‌ریزی کاملی دارم. قرار بود مسابقات جهانی در ترابزون ترکیه برگزار شود و به دلیل ویروس کرونا این مسابقات به مهر ماه منتقل شد. من از زمان قبول این مسئولیت در تمام رده‌ها مربیان را انتخاب کردم. برنامه‌های اردویی را طراحی کردیم. قرارمان به برگزاری در 7 بهمن بود که به خاطر شرایط حال حاضر لغو شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول