اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در استان زنجان

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برنامه‌های سپاه استان را در هفته عقیدتی سیاسی تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و روز معلم، به جایگاه و ارزش والای مقام معلم و ارزش قلم اشاره و اظهار کرد: در بیان ارزش، جایگاه و اهمیت قلم همان بس که قرآن فرموده است «ن والقلم ومایسطرون؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد» و چه زیبا و بزرگ است این قلم که خدا بر آن سوگند یاد می‌کند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تعلیم و تربیت دارای جایگاه و ارزش ویژه‌ای در دین مبین اسلام است، گفت: آیه شریفه « لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین» (آل عمران/ آیه ۴۶۱) به این مهم اشاره داشته و رسالت یک معلم را همان رسالت خداوند و رسالت رسولان الهی در هدایت، سرپرستی و خروج از ظلمات به سوی نور و رشد و کمال بخشی انسان به قرب حضرت حق می‌داند.

وی در ادامه با بیان اینکه سالروز شهادت شهید مطهری به نام هفته عقیدتی - سیاسی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در واقع فرصت مغتنمی است که تفکرات و اندیشه‌های شهید مطهری را برای مردم برجسته کنیم و از تلاش‌های جهادگران علمی در عرصه‌های تعلیم و تربیت، اخلاق، معرفت و بصیرت تجلیل شود.

بیگدلی با بیان اینکه هفته عقیدتی - سیاسی از ششم اردیبهشت آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ادامه خواهد داشت، افزود: هر سال متناسب با این هفته برنامه‌های مختلفی از سوی نمایندگی، ولی فقیه در سپاه برگزار می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶ هزار جلسه روشنگری و عقیدتی در استان برگزار شد، تصریح کرد: در سال جاری با توجه به شیوع کرونا و آغاز ماه رمضان برنامه‌های در نظر گرفته شده از نظر شکلی متفاوت‌تر از برنامه‌های سال‌های گذشته خواهد بود و برنامه‌ها به‌صورت نیمه‌حضوری در سطح فضای مجازی برگزار می‌شود پس هیچ گونه تجمعی در حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: معرفی و تبلیغ فراز‌هایی از مجموعه آثار شهید مطهری در قالب فیلم، کلیپ و تهیه لوح‌های فشرده و توزیع و پخش در فضای مجازی، برگزاری مسابقه مقاله نویسی، شعر و داستان نویسی با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری وتولید فیلم، کلیپ و نماهنگ درباره نقش استاد و مربی در تعلیم و تربیت در راستای معرفی جایگاه والای علم از نمونه برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برگزاری مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری در بین بسیجیان و پاسداران اشاره کرد و یادآورشد: علاقه‌مندان می‌بایست برای شرکت در این مسابقه به سایت سراج اندیشه مراجعه کنند.

وی به برگزاری آموزش و تبیین اصول و ویژگی‌های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب آموزش‌های عقیدتی در برنامه‌های بسیج و نشست‌های روشنگری توسط مربیان و هادیان سیاسی اشاره و بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی انقلاب اسلامی را در مقابل دشمنانی که در صدد براندازی نظام و انقلاب اسلامی بودند، بیمه کرد و باید مکتب فکری تاثیرگذار ایشان برای مردم بازگو و تبیین شود.

بیگدلی اظهار کرد: تبیین نقش سرداران و فرماندهان شهید در قالب انتشار خاطرات، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه از طریق رسانه‌های مجازی، تکریم، تقدیر و تجلیل از برترین‌های آموزشی، عقیدتی، تقدیر از اساتید، مربیان و هادیان سیاسی-عقیدتی، دیدار با مربیان قرآنی در قالب طرح الحافظون، سرکشی از اساتید و مربیان، تقدیر از معلمین و فرهنگیان توسط بسیج فرهنگیان استان و تکریم و تقدیر از فراگیران و متربیان از دیگر برنامه‌های سپاه استان در هفته عقیدتی، سیاسی در پایگاه‌های مقاومت ورده‌های اقشار بسیج است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول