اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رکوردشکنی جدید بورس تهران/ شاخص کل 27 هزار و 873 واحد جهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با جهش 27 هزار و 873 واحدی به رکورد جدیدی دست یافت.

رکوردشکنی جدید بورس تهران/ شاخص کل 27 هزار و 873 واحد جهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که این روزها بر روی دور رکوردشکنی قرار گرفته، در پایان معاملات امروز (شنبه) با افزایش 27 هزار و 873 واحد به رقم بی سابقه 769 هزار و 805 واحد رسید.

گرچه بورس‌های دنیا این روزها به خاطر افت قیمت نفت و نیز رکود حاصل شده از بیماری فراگیر و همه گیر کرونا افت کرده است، اما بورس اوراق بهادار تهران در روند رکوردشکنی قرار گرفته است که علت عمده آن هجوم نقدینگی سرگردان بازار به سمت این بازار از یک سو و عرضه شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی مانند تأمین اجتماعی در بورس است.

افزایش شاخص کل و رکوردشکنی و بازدهی بالای بورس باعث شده عامه مردم به سرمایه گذاری در بورس روی بیاورند که البته کارشناسان هشدار می‌دهند که با توجه به حضور عامه مردم در بورس این نکته نباید مورد غفلت واقع گیرد که سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک است و تنها روزهای خوش در بازار سرمایه متصور نیست، بلکه روزهای ناخوش و افت قیمت سهام و شاخص نیز در راه است و این از امور ذاتی یک بازار بورس به شمار می‌رود. بنابراین مردم باید با مشورت با افراد امین و خبره نسبت به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند و از رفتار هیجانی و پیروی از کانال‌های تلگرامی خودداری کنند.

امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن 9 هزار و 970 واحد رشد کرده و به رقم 262 هزار و 27 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 2 هزار و 892 تریلیون تومان رسید.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز معامله گران بورس بیش از 3.4 میلیارد سهام و حق تقدم و اوراق مالی در قالب 651 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 161 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در نظر بگیریم، ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از 8 هزار و 700 میلیارد تومان رسید. یعنی امروز این رقم به عنوان سرمایه در گردش و نقدینگی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شد.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 7 هزار و 428 واحد رشد کرده و به رقم 205 هزار و 63 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن 6 هزار و 632 واحد رشد کرده و به رقم 174 هزار و 158 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 34 هزار و 398 واحد به رقم 976 هزار و 248 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 19 هزار و 832 واحد به رقم 544 هزار و 744 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس که معاملات عمده در آن انجام می‌شود، با افزایش بی سابقه 58 هزار و 756 واحد به رقم یک میلیون و 633 هزار و 122 واحد رسید.

امروز نمادهای مهم بورسی مانند پتروشیمی خلیج فارس، صنعتی گل‌گهر، چادرملو، ملی مس، گروه مپنا، بانک ملت و پتروشیمی پارس در تقویت شاخص کل بورس مؤثر بودند و نمادهای پر بیننده که مورد اقبال معامله گران قرار گرفته شامل بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گلکوزان، ملی مس ایران و بانک صادرات بودند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 269 واحد رشد کرده و به رقم 9 هزار و 341 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 588 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در فرابورس در قالب 478 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 546 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده نمادهای مهم فرابورس مانند ذوب‌آهن و پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، توسعه مالی مهر آیندگان، نیروگاه جهرم، مادیران و شاخص فرابورس در شاخص کل بازار فرابورس مؤثر بودند.

نمادهای پربیننده شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، سیمان لار سبزوار، بانک دی و توسعه عمران استان کرمان بودند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول