اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی 15 کیلوواتی در محدوده‌ برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: نیروگاه برق 15 کیلوواتی خورشیدی قابل اتصال به شبکه برق در منطقه شهرک صنعتی آخولا راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی 15 کیلوواتی در محدوده‌ برق تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی امروز اظهار داشت:  نیروگاه برق 15 کیلوواتی خورشیدی قابل اتصال به شبکهی برق در منطقهی شهرک صنعتی آخولا راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: مجوز بهره‌برداری از این نیروگاه در راستای حمایت از تولید انرژی‌های پاک صادر شد و این نیروگاه با ظرفیت 15 کیلووات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: این نیروگاه از نوع خورشیدی متصل به شبکه می‌باشد که به‌صورت کاربری دو منظوره نیروگاه-پارکینگ در محوطه‌ یکی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی آخولا در حوزه‌ خدماتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز احداث و متصل به شبکه شده است.

کاظمی گفت: تامین مالی این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و با مبلغی معادل یک‌میلیارد و  700 میلیون ریال انجام گرفته و توسط پیمانکاران بومی استان، طراحی و اجرا شده است.

وی تشریح کرد: با احداث این نیروگاه تعداد کل نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه در حوزه جغرافیای شرکت توزیع نیروی برق تبریز به تعداد 39 مورد و با ظرفیت کلی 518 کیلووات رسید. این تعداد شامل نیروگاه‌های موضوع تامین 20 درصد برق مصرفی ادارات و نهادهای مشمول از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر همچنین نیروگاه‌های دارای قرارداد خرید تضمینی برق مختص مشترکان می‌باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق تبریز متذکر شد: این شرکت در راستای حمایت از تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، آماده‌ انعقاد قرارداد خرید تضمینی بیست ساله با مشترکان دارای انشعاب برق است که متقاضی احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی تا دو برابر ظرفیت قدرت انشعاب موجود خود می‌باشند.

وی درخصوص تاثیرات ایجاد این نیروگاه‌ها اظهار داشت: ایجاد چنین نیروگاه‌هایی علاوه‌بر ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای صاحبان آن در مواقع پیک بار، یاری‌رسان شبکه برق نیز می‌باشد و ضریب اطمینان شبکه برق را افزایش می‌دهد.

تمام مشترکان برق تبریز، حتی مشترکان خانگی نیز می‌توانند در صورت داشتن امکانات و شرایط مناسب نسبت به اخذ مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام کنند.

با سازه‌ تمام گالوانیزه، به‌صورت اتصال سه فاز بوده که صدور مجوز و مبادله قرارداد همچنین نظارت بر تمام طراحی‌ها، مراحل اجرا و اتصال به شبکه‌ سراسری این سامانه توسط شرکت توزیع نیروی تبریز انجام یافته است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول