اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات بیش از 500 میلیون دلاری از گیلان/ آستارا بزرگ‌ترین مرز ترانزیتی کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به صادرات بیش از 579 میلیون دلاری استان گیلان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین مبادلات تجاری شمال از مرز آستارا که بزرگ‌ترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می‌شود.

صادرات بیش از 500 میلیون دلاری از گیلان/ آستارا بزرگ‌ترین مرز ترانزیتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش در نخستین جلسه کارگروه پایش کارت‌های بازرگانی در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: کارت بازرگانی در اصل هویت و شناسنامه‌ای برای شناسایی بازرگانان در هنگام صادرات و واردات است، ولی با توجه به نوسانات ارزی، امکان سوءاستفاده از این ابزار تجاری، محتمل است.

وی با اشاره تبصره چهار، بند سوم آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون صادرات و واردات تصریح کرد: کسی حق استفاده از کارت بازرگانی دیگران را ندارد و بر این اساس اگر چنانچه فردی از کارت بازرگانی دیگران برای واردکردن کالا و ماشین‌آلات استفاده کند به‌عنوان قاچاق تلقی خواهد شد و تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به صادرات بیش از ۵۷۹ میلیون دلاری استان گیلان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان در ایران مشکلات متعددی را در این روزها تجربه می‌کنند و اگر موانع صادرات در کشور حل شود و شرایط برای همه صادرکنندگان مهیا می‌شود، امیدواریم بتوانیم به توسعه صادرات ادامه دهیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری شمال از مرز آستارا که بزرگ‌ترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می‌شود، افزود: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما مکلف به جلوگیری از خروج غیرقانونی ارز از کشور هستیم.

وی با تأکید بر دقت در پایش کارت‌های بازرگانی گفت: این پایش فضای فعالیت مناسب‌تری برای تجار و بازرگانان استان در راستای شفاف‌سازی امور تجاری و تسهیل در این امور برای نیل به اهداف قانونی مشخص‌شده فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول