اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کمک 16 میلیاردی خیران به وزارت بهداشت/ استقبال 30 هزار نفر از سهام نیکوکاری

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفراز نماد نیکوکاری فرابورس استقبال کردند و حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از نماد «کرونا یک» اعتبار دریافت کردیم و در نماد «کرونا دو» نیز خیران ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کمک 16 میلیاردی خیران به وزارت بهداشت/ استقبال 30 هزار نفر از سهام نیکوکاری

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: در پی اقدامات مهمی که دولت برای مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری کرده قرار بر این است که در قالب ماده 172 قانون مالیات‌های مستقیم، کمک‌های نقدی و غیر نقدی افراد حقیقی و حقوقی که در اسفندماه و در سه ماه سال جاری برای تامین و لوازم مصرفی مورد نیازهای بیمارستان‌ها، مراکز دولتی، تحت پوشش تامین اجتماعی و نیروهای مسلح این هزینه‌ها به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ماده 172 قانون مالیات دارای حمکی است که بر اساس آن اینگونه از مواردی که صرف تقویت مراکز درمانی و آموزشی خواهد شد به عنوان هزینه قابل قبول در منبعی که موعدیان اعلام می‌کنند قرار می‌گیرد گفت: این فرصت بسیار مناسبی است تا از مردم عزیز خصوصا افرادی که در شهرستان‌ها پروژه‌هایی را دارند درخواست کنیم که تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها را خریداری کنند تا هزینه‌های قابل قبول مالیاتی آنها کاهش پیدا کند و از درآمد مشمول مالیات آنها کسر شود. این موضوع در مالیات آنها اثر مستقیم خواهد داشت خصوصاً اینکه باید توجه کنیم در برخی از بیمارستان‌ها طی روزهای آتی تجهیزات خاصی مورد نیاز خواهد بود و نیاز است آزمایشگاه‌ها و ونتیلاتورها و تخت‌های ویژه گسترش پیدا کند.

وی گفت:با کمک فرابورس نماد نیکوکاری در این مجموعه تعریف شده در نماد نیکوکاری دو نماد «کرونا یک» و «کرونا دو» تعریف شده است در کرونا یک، مردم سهام را خریداری می‌کنند و تمام این سهام و رشد آن را برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهند در کرونا دو نیز سهام خریداری می‌شود و منافع حاصل از آن در بخش بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

به گفته معاون توسعه وزارت بهداشت، تاکنون ۳۰ هزار نفر از حقیقی و حقوقی از این نماد ارزشمند استقبال کردند و  تا کنون حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در کرونا یک اعتبار دریافت کردیم و در کرونا دو نیز ۱۵ میلیارد تومان خیرین سرمایه گذاری کرده اند.

وی گفت: این سهم در جاهایی هزینه می‌شود که مورد نیاز وزارت بهداشت است، هیأت 9 نفری از افراد صاحب نام بخش سلامت و معتمدین بازار سرمایه به عنوان هیأت امنا تعریف شده و هزینه‌ها زیر نظر آنها انجام می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول