اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اینجا شاهرود؛ تعمیق پیوندهای مردمی در رزمایشی مؤمنانه+ تصاویر

شهرستان شاهرود این روزها شاهد تعمیق پیوندهای ایمانی و مردمی در سایه برگزاری رزمایش «کمک مؤمنانه» است.

اینجا شاهرود؛ تعمیق پیوندهای مردمی در رزمایشی مؤمنانه+ تصاویر

خبرگزاری فارس شاهرود- گروه اجتماعی: جامعه بشری همواره نیازمندی‌هایی داشته و از همگرایی‌ها و همبستگی‌های متنوعی برخوردار بوده و تلاش کرده است تا در راستای رفع این نیازها قدم بردارد.

در این میان، پیوند اخوت و برادری در جامعه ایمانی سبب شده است تا بسیاری از مشکلات در استوارترین پیوندهای انسانی رخت بربندد و این پیوند که از ایمان سرچشمه می‌گیرد، حلال مشکلاتی شود که در ابتدا سخت پنداشته می‌شدند.

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» که این روزها در کشورمان و جای جای استان سمنان در حال برگزاری بوده، گامی در راه رفع مشکلات و تعمیق پیوندهای ایمانی است.

 

آماده‌سازی ۱۰۰۰ بسته معیشتی در شاهرود

به همت سپاه ناحیه شاهرود و در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، یک هزار بسته معیشتی برای توزیع در اول ماه مبارک رمضان در حسینیه مدرسه قلعه شاهرود آماده شد.

حسین ابوذری، مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود در حاشیه این برنامه به خبرنگار فارس گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه، بسیج سازندگی به کمک خیران به تهیه یک هزار بسته معیشتی اقدام کرده است.

وی افزود: ارزش ریالی هر بسته دو میلیون ریال شامل دو عدد روغن نباتی، ۱۰ کیلوگرم برنج، دو عدد ماکارونی، دو عدد رب گوجه‌فرنگی و گوشت قرمز و مرغ است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود بر تداوم این امر و اجرای مرحله دوم این طرح در نیمه دوم ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: توزیع این بسته‌ها تا آخر روز شنبه مصادف با اول ماه مبارک رمضان با حضور مسؤولان شهرستانی انجام می‌شود.

 

توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در روستاهای شاهرود

به همت قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان شاهرود، ۱۰۰ بسته معیشتی در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در روستاهای بخش مرکزی شاهرود توزیع شد.

در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و به همت کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در شهرستان شاهرود، ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته یک میلیون ریال در روستاهای بخش مرکزی شهرستان شاهرود توزیع شد.

این بسته‌ها شامل روغن، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و ... است که در روستاهای قلعه شوکت، اردیان، مغان، ده‌ملا، علی‌آباد و صالح‌آباد بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

 

جمع‌آوری بیش از ۷۶۰ میلیون ریال کمک مردمی

فرمانده بسیج مساجد و محلات امام علی (ع) سپاه ناحیه شاهرود هم از جمع‌آوری بیش از ۷۶۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در پایگاه‌های این حوزه خبر داد.

اباذر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به آخرین آمار جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شاهرود اظهار کرد: تاکنون به همت پایگاه عاشقان ولایت بیش از ۲۲۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی، پایگاه سیدالشهدا (ع) بیش از ۱۴۰ میلیون کمک نقدی و پایگاه شهید بهشتی بیش از ۸۰ میلیون ریال کمک جمع‌آوری شده است.

 وی افزود: پایگاه امام حسن عسکری (ع) بیش از ۷۰ میلیون کمک و پایگاه منتظران مهدی (عج) ۵۰ میلیون ریال و پایگاه امام علی (ع) ۵۸ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه جمع‌آوری کردند.

فرمانده بسیج مساجد و محلات امام علی (ع) سپاه ناحیه شاهرود خاطرنشان کرد: پایگاه مسلم ابن عقیل (ع) در محله اسلامی شهرک شهید بهشتی بیش از ۲۵ میلیون ریال و پایگاه الغدیر کوی سازمانی شهید علیاری ارتش ۲۵ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری کردند.

 

وی ادامه داد: پایگاه مقداد بیش از ۲۵ میلیون ریال، پایگاه حضرت ابوالفضل (ع) بیش از ۲۰ میلیون ریال و پایگاه شهید نواب صفوی هفت میلیون ریال در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه از مردم و خیران کمک جمع‌آوری کردند.

مطهری با اشاره به جمع‌آوری قریب به پنج میلیون ریالی پایگاه شهید همت گفت: در کل تاکنون در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در سطح پایگاه‌های این حوزه، بیش از ۷۶۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و این کار همچنان ادامه دارد.

فرمانده بسیج مساجد و محلات امام علی (ع) سپاه ناحیه شاهرود بر لزوم تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن در محلات شهر شاهرود در آستانه ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول