اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نور همدلی و کمک به نیازمندان در موسسه خیریه رامسر

امروزه کمک کردن سازمان‌ها و موسسات مردمی در بهبود و ارتقای سطح زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه نقش موثر دارند و در این میان خیریه‌ها کمک موثری در ارتباط بین مردم و افراد آسیب‌پذیر جامعه ایفا می‌کنند.

نور همدلی و کمک به نیازمندان در موسسه خیریه رامسر

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان رامسر، امروزه کمک کردن سازمان‌‌ها و موسسات مردمی در بهبود و ارتقای سطح زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه‌ نقش موثری دارد.

در این میان خیریه‌ها کمک شایان و موثری در جهت ارتباط بین مردم و افراد آسیب‌پذیر جامعه ایفا می‌کنند.

خبرنگار فارس در این‌باره با مریم سلیمان‌نژاد، مسؤول خیریه سفیران راه نور رامسر گفت‌و‌گو کرده است.

وی با اشاره به اینکه موسسه از ماه مبارک رمضان سال ۹۶ شروع به کار کرد، گفت: نام خیریه به نام مبارک مولود این ماه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) مزین شد که بعد‌ها به خاطر ثبت خیریه به عنوان سمن در اداره جوانان شهرستان به سفیران راه نور تغییر نام داد.

سلیمان‌نژاد خاطر‌نشان کرد: در حال ثبت دفتر نیکوکاری در کمیته امداد شهرستان هستیم تا بتوانیم با ساماندهی اطلاعات نیازمندان کمک های موثرتری داشته باشیم و مراحل قانونی این امر درحال انجام است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اولین اقدام موسسه تهیه جهیزیه نوعروسان بود و بعد از آن به مرور زمان خدمات دیگری همچون توزیع سبد غذایی ماهانه و مناسبتی در لیست خدمات خیریه اضافه شد، اظهار کرد: توزیع‌ها با توجه به مناسبت‌های مختلف یلدا، شب عید، ماه رمضان و شب‌های قدر، ماه محرم و صفر با خیرات و نذری‌هایی که خیرین اهدا می‌کنند توزیع می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست بخشی از جامعه هدف موسسه هستند، ادامه داد: خانواده‌های مستضعف و نیازمند طبق تحقیقات محلی و میدانی شناسایی شده و همچنین خانواده‌هایی که سرپرست خانواده مریض یا از کارافتاده داشته باشد هدف ما هستند و کمک‌ها به علت حفظ کرامت انسانی به طورنامحسوس انجام می‌شود.

مسؤول خیریه سفیران راه نور رامسر در رابطه با افراد زیرپوشش این موسسه گفت: اولویت اصلی ما کمک به افرادی است که مددجوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی نیستند اما به دلیل شرایط و مشکلات این روزها افراد مددجو سایر ارگان‌های حمایتی و کارگرانی که در حال حاضر بیکار شدند  نیز مورد حمایت ما قرار گرفتند.

 

وی در ادامه گفت: سبد غذایی موسسه به طور ماهانه شامل اقلام اساسی ( برنج، مرغ، گوشت،رب، روغن و...) است و بسته به کمک‌ها شامل اقلام فرعی و غیرضروری(ماکارونی، پنیر و...) نیز می‌شود که حتی در توزیع اقلام شب عید علاوه بر آن شیرینی، میوه و ماهی و... نیز قرار داده شد که ارزش بسته‌ها به مبلغ بیش از ۵۰۰ هزار تومن می‌رسید.

مسؤول خیریه سفیران راه نور رامسر با اشاره به اینکه در شب عید ۲۷۲ عدد بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد اضافه کرد مبلغ ۱۴ میلیون تومان کمک هزینه استیجاری و ۲۱۰ سبد کالا به مناسبت نیمه‌شعبان به مستاجران اهدا شد، اظهار کرد: در این ایام برای خانواده‌های درگیر کرونا نیز که ضعف اقتصادی داشتند بسته‌هایی توزیع شد و مورد حمایت موسسه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خیران موسسه متفاوت هستند که نیت‌های مختلف داشته و میزان واریزی و کمک‌ها نیز بسیار متنوع است، تصریح کرد: حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ خیر ثابت داریم که گاهی افزایش چشمگیری نیز دارند و حتی از سراسر ایران کمک‌های نقدی و غیرنقدی داریم.

 

وی با اشاره به اینکه در موسسه خیریه سفیران راه نور لوازم نو و دست‌دوم در حد نو نیز جمع‌آوری شده و به افراد نیازمند اهدا می‌شود، تاکید کرد: موسسه خیریه به صورت ماهانه به کمک مردم و خیران قربانی نیز انجام می‌دهد.

 

 سلیمان‌نژاد یادآور شد: این موسسه صندوقی به نام صندوق کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) دارد که ۱۶ میلیون تومان پول در گردش به افراد نیازمند وام قرض‌الحسنه بدون سود داده می‌شود و هدف گره‌گشایی از کارها است که امیدواریم مبلغ صندوق با همکاری خیرین افزایش یابد.

وی از عرضه تولیدات خانگی بانوان و صنایع دست‌ساز آنها که بازار فروش ندارند در فروشگاه خیریه خبر داد و عنوان کرد؛ سود حاصل خرج امور خیریه می‌شود.

مسؤول خیریه سفیران راه نور رامسر از برقراری ارتباط بین کارفرما و افراد نیاز به کار در زمینه مورد‌نظر نیز گفت و افزود: برنامه آینده خیریه بر این اساس است که افراد در منزل به میزان مهارت خود و یا خارج از آن ( در کارگاه خیریه) به کار مشغول شوند.

این موسس خیریه در ادامه به راه‌اندازی کارگاه تولیدی عروسک و سایر اقلام نیز اشاره کرد که به "دست‌سازه‌های هنری تیته" نامگذاری شده و اکنون به دلیل کرونا متوقف شد، و در ایام کرونا تولید ماسک داشت.

وی از امکان بهره‌گیری از مشاور برای بانوان و افراد نیازمند خبر داد و افزود: بسته به مشکلات و یا در زمینه کارآفرینی، تربیت فرزند و هر بخش دیگری می‌توانند از مشاوران مجرب روانشناسی و حقوقی خیریه استفاده کنند، که در کنار این موضوع مزون‌های عروس و  سالن‌های آرایش عروس برای خدمات رسانی به افراد نیازمند با خیریه همکاری می‌کنند.

سلیمان‌نژاد با بیان اینکه حدود ۲۰ حامی مالی تحصیلی دانش‌آموزان نیز در موسسه فعالیت دارند، گفت: این افراد به صورت مستقیم یا از طریق موسسه کمک نقدی  به نیازمندان به طور ماهانه اهدا می‌کنند.

 

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول