اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تحرک هواپیمای جاسوسی آمریکا در حریم هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا حاضر در آبهای منطقه بر فراز حریم هوایی تایوان خبر داد.

تحرک هواپیمای جاسوسی آمریکا در حریم هوایی تایوان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های تایوانی از پرواز یک هواپیمای جاسوسی «پی سی اوریون» نیروی دریایی آمریکا متعلق به ناوگان هفتم نیروی دریایی این کشور در صبح روز شنبه بر فراز آبهای جنوبی تایوان خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تایوان نیوز»  این دوازدهین بار است که آمریکا در هفته های اخیر وارد حریم هوایی تایوان شده است. سخنگوی ارتش تایوان با اعلام بحرانی بودن اوضاع در تنگه تایوان گفت که از نزدیک تحولات را زیر نظر دارد و ارتش تایوان آماده واکنش نشان دادن است.

 وزارت دفاع تایوان همچنین مدعی شد که در روزهای گذشته ناوهواپیمابر «لیائونینگ» چین و ناو گروه آن در روزهای گذشته از طریق دریای چین جنوبی وارد تنگه «باشی» شدند.

پنجشنبه گذشته نیز ناوچه موشک انداز آمریکایی برای آنچه که تامین امنیت منطقه عنوان شد، از تنگه تایوان عبور کرد.

چین که تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند از تصمیات اخیر آمریکا در حمایت از این کشور از حمله فروش تسلیحات نظامی به تایوان، تردد ناوهای این کشور در آبهای اطراف جزیره و همچنین سفر معاون رئیس جمهور تایوان به واشنگتن در ماه فوریه (بهمن) به شدت عصبانی است. تنش بین چین و تایوان اخیرا بر سر ممانعت پکن از عضویت تایوان در سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه بحران کرونا افزایش یافته است. (جزئیات بیشتر)

به دنبال بیانیه اخیر وزارت دفاع تایوان  مبنی بر رهگیری ناو هوایپمابر چین و ناوهای همراه آن، یک رسانه انگلیسی زبان چین که معمولات نقطه نظرات دولت این کشور را منتشر میکند، واکنش نشان داد. وبگاه «گلوبال تایمز» در بخشی از گزارش خود نوشت،  تردد این ناوگروه در آب های منطقه در برهه ای اتفاق می‌افتد که بسیاری از ناوهای هواپیمابر خارجی به واسطه شیوع ویروس کرونای جدید در بندر پهلو گرفته‌اند که از جمله می‌توان به ناوهای «شارل دوگل» فرانسه و ناوهای «روزولت»، «ریگان»، «وینسون» و «نیمیتس» آمریکا اشاره کرد.

یکی از تحلیلگران امور نظامی چین نیز به گلوبال تایمز گفت: «این تردد نشان داد که ارتش چین قادر است در هر زمان و هر جا نیروهای خود را با حفظ قابلیت های رزمی  مستقر کند.»  

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول