اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سامانه جامع صدور مجوزها باید راه‌اندازی شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای کسب و کار ایران رتبه 120 جهانی است که اگر بخواهیم این عدد را پایین بیاوریم باید در بحث صدور مجوزها سامانه جامع راه‌اندازی شود.

سامانه جامع صدور مجوزها باید  راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد انارکی‌محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به وضعیت بودجه‌ای کشور اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت نفت بودجه به سمت مالیات و فاصله‌گرفتن از نفت رفته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ نخستین دستگاه‌ها در بحث پرداخت مالیات هستند که برای رونق تولید باید مالیات را بپردازند.

وی با اشاره به نامگذاری سال تصریح کرد: در جهش تولید تنها راه این است که سود شرکت‌ها و کارخانه‌ها و تولید را بالا ببریم که اگر نتوانیم سود را بالا ببریم مشکلات قبلی از جمله سودجویی، دلالی‌ها و فرار مالیاتی را خواهیم داشت.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: بیش از  50 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم علاوه بر آن 40 هزار میلیارد تومان هم معافیت مالیاتی داریم که در بسیاری از موارد می‌توان آن‌ها را جذب کرد.

وی گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های جامع مالیاتی، تجارت و سامانه جامع مجوزها می‌توان تولید، جهش تولید و در نهایت سود داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان در بحث مجوزها بدترین وضعیت را دارد، ادامه داد: فضای کسب و کار ایران رتبه 120 جهانی است که اگر بخواهیم این عدد را پایین بیاوریم باید در بحث صدور مجوزها سامانه جامع راه‌اندازی شود.

 انارکی‌محمدی اذعان کرد: اکثر فعالان اقتصادی مالیات را پرداخت می‌کنند امّا عده‌ای تهاتر می‌کنند، تولید ندارند و در زمینه‌های مختلف ماشین، خانه، زمین و ...  فرار مالیاتی دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت 2 درصد از کل مالیات  را پرداخت کرده است، تصریح کرد: دولت بیشترین بدهکاری مالیاتی دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ایران پیش‌بینی خود تولید 150 هزار تن محصول پسته در سال جاری داریم که 60 هزار تن برای رفسنجان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول