اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دعوت شهرداری از مراکز علمی برای انجام تحقیقات مربوط به کرونا در گرمخانه‌ها

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره اینکه آمار ابتلا به کرونا در همه گرمخانه‌ها صفر است، گفت: از مراکز علمی و پزشکی برای انجام تحقیقات مربوط به کرونا در گرمخانه‌ها دعوت می‌کنیم.

دعوت شهرداری از مراکز علمی برای انجام تحقیقات مربوط به کرونا در گرمخانه‌ها

سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره موضوع زباله گردی اظهار داشت: درحال حاضر زباله گردی بر اساس مصوبات قبلی در شهر تهران جهت پیشگیری از کرونا ممنوع است و پیمانکارانی که طرف قرارداد با شهرداری هستند در صورت فعالیت در این حوزه تخلف کرده و پیگیری‌ها و برخوردهای لازم انجام می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه علیرغم اینکه زباله گردی در پایتخت ممنوع شده و  این موضوع به مراجع قضایی و انتظامی هم اعلام شده است ولی اخیراً گزارشاتی مبنی بر انجام زباله گردی در پایتخت به شهرداری تهران گزارش شده که پس از بررسی‌ها مشخص شده است این افراد زباله‌گردهای حرفه‌ای و یا از نوع پیمانکاری نیستند بلکه افراد با توانایی مالی ضعیف بوده که مشاغل دیگری داشته و در شرایط کرونا دچاره بیکاری شده‌اند و سر نیاز و ناخواسته وارد چرخه زباله گردی شدند که حمایت از این افراد توسط دستگاه‌های مربوطه و سازمان‌های مردم نهاد ضرورت دارد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد آمار مبتلایان به کرونا در گرمخانه‌های پایتخت اظهار داشت: آمار در این زمینه همچنان صفر است البته موارد مشکوک به کرونا ۵۳ نفر بوده که تاکنون همه این افراد و آزمایشات و تست‌های مربوط به کرونا در آنها منفی شده است.

حسینی ضمن اعلام آمادگی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران جهت بررسی چرایی عدم بروز و شیوع کرونا در گرمخانه های پایتخت توسط مراکز تحقیقاتی و علمی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مداوم گرمخانه‌های پایتخت در پیشگیری از شیوع کرونا در گرمخانه ها بسیار حائز اهمیت بوده ولی با این وجود جا دارد که مراکز تحقیقاتی، پزشکی و علمی بررسی‌هایی را در این زمینه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد از افرادی که در گرمخانه ها حضور دارند هیچگونه استعمال سیگار و دخانیات و مواد مخدر ندارند و خوشبختانه نه تنها در گرمخانه‌ها هیچ مورد ابتلا به کرونا نداشتیم بلکه در گودهای زباله‌گردی و کوره‌های آجرپزی نیز علیرغم اینکه فضای بهداشتی مساعد نیست هیچ گزارشی از ابتلا به کرونا اعلام نشده است.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی  شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان توزیع روزانه غذای گرم میان آسیب‌دیدگان انجام می‌گیرد و تلاش شده که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و تشکل های محلی اقدامات بیشتری جهت حمایت از آسیب‌دیدگان شاهد باشیم.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول