اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نمد شهرکرد به‌ دنیا معرفی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: معرفی و عرضه نمد شهرکرد به نقاط مختلف کشور و دنیا در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

نمد شهرکرد به‌ دنیا معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی با بیان اینکه معرفی و عرضه نمد شهرکرد به نقاط مختلف کشور و دنیا در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد با نماد نمد و بهسازی کوی‌نمدمالان ضرورت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: پیوستن لکه‌های فرهنگی شهرکرد در محله‌های هدف براساس طرح جامع و تفضیلی شهرداری با بهره‌مندی از طرح بازآفرینی شهری باعث رونق و تحول در حوزه نمدمالی می‌شود.

راه‌اندازی گذر صنایع دستی حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا

جوادی تصریح کرد: راه‌اندازی گذر صنایع دستی در شهرکرد حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا از مهم‌ترین نیازهای استان به عنوان مرکز اصلی تولید نمد در کشور به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: احیا و تقویت کارگاه‌های سنتی واقع در کوی‌ نمدمالان شهرکرد و همچنین راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا جزو برنامه‌های در دست پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است.

فعالیت 500 نمدمال در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد ۳ تا ۶ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: از مجموع فعالان صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری 500 نفر در رشته نمدمالی شهرهای شهرکرد و بروجن مشغول به فعالیت هستند.

جوادی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: برخی تولیدکنندگان نمد چهارمحال و بختیاری تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های طراحی و صنایع دستی و برخی نیز تحصیلات غیرمرتبط دارند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول