اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

نامه ۱۰۰ روسای دانشگاه‌ های ایران به دانشگاه های خارجی/ جنبش دعوت نخبگان جهان علیه اقدام ضدحقوق بشری آمریکا به راه افتاد

به گفته قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، با نامه ۱۰۰ روسای دانشگاه‌های ایران برای دانشگاه های غیر ایرانی درباره تحریم‌های ظالمانه جهانی علیه ایران در موضوع مقابله با بیماری کرونا، جنبش دعوت نخبگان جهان علیه اقدام ضدحقوق بشری آمریکا به راه افتاد.

نامه ۱۰۰ روسای دانشگاه‌ های ایران به دانشگاه های خارجی/ جنبش دعوت نخبگان جهان علیه اقدام ضدحقوق بشری آمریکا به راه افتاد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، با اشاره به عزم ملی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه جهانی علیه ایران در موضوع مقابله با بیماری کرونا، از ابتکار آنان برای تبادل نظر با همتایان خارجی خود و جامعه فرهیخته جهانی خبر داد.

سالار آملی، اظهار داشت: به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹، درصدد برآمدیم تا از توانمندی و ظرفیت‌های علمی جهانی برای تشخیص، مقابله و مبارزه با این بیماری و بیان ظلم مضاعف بر مردم کشورمان با توجه به تحریم‌ها استفاده کنیم.
وی افزود: از این رو، ضرورت دانستیم که جنبش نخبگانی علیه این اقدام ناشایست و ضدحقوق بشری بسیج شده و نخبگان جهان را به همکاری بیشتر دعوت کند. لذا ارسال نامه روسای دانشگاه‌های کشور به همتایان غیر ایرانی را که با آنها تفاهم‌نامه همکاری دارند، مد نظر قرار گرفت.
به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، هدف از این مکاتبات، باز کردن باب گفتگو میان محققان و دانشمندان جهانی است تا ضمن توجه به معضلات علمی، بخش دیگری از مشکلات را که تحت عنوان تحریم با آن روبرو هستند، نیز مد نظر قرار دهند و خوشبختانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورمان از این پیشنهاد استقبال خوبی کردند.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نامه از طرف روسای دانشگاه‌ها برای همتایان غیر ایرانی صادر شده است. مخاطبان این نامه‌ها علاوه بر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، اتحادیه‌هایی هستند که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشورمان عضو آنها می‌باشند.
وی با تشکر از روسای دانشگاه‌های ارسال کننده، تصریح کرد: تاکنون نامه‌هایی از سوی روسای دانشگاه‌های تربیت مدرس، امام خمینی (ره)، فنی و حرفه‌ای، کاشان، ارومیه، صنعتی شریف و پژوهشگاه‌های رنگ و پلیمر و پتروشیمی ارسال شده است، این روند ادامه دارد و بدون تردید در آینده شاهد انتشار گسترده‌تر آن خواهیم بود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول