اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کیفیت هوای تهران بیشتر از تغییرات ترافیکی است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کیفیت هوای تهران بیشتر از تغییرات ترافیکی است به این معنا که اگر تغییرات جوی اعم از باد و بارندگی بیشتر باشد، آلودگی از شهر خارج می‌شود.

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کیفیت هوای تهران بیشتر از تغییرات ترافیکی است

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حسین شهیدزاده درباره کیفیت هوای پایتخت اظهارداشت: در سال جاری هوای پایتخت، 14 روز در وضعیت پاک و 23 روز در وضعیت قابل قبول قرار داشته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تهرانی‌ها 23 روز در هوای پاک و 14 روز در هوای قابل قبول نفس کشیده‌اند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امسال روش محاسبه شاخص‌ها تغییر یافته یعنی استانداردها سختگیرانه‌تر شده است، به عنوان مثال اگر غلظت آلاینده ذرات معلق پیش از این تا رسیدن به 15 پاک تلقی می‌شد اکنون این رقم به 12 کاهش یافته بنابراین دستیابی به روزهای پاک سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه هوای پایتخت  نسبت به سال گذشته متفاوت است، گفت: بر اساس سنجش‌های صورت گرفته، در فروردین ماه سال جاری هوای پایتخت 14 روز در وضعیت پاک و 17 روز در وضعیت سالم ( قابل قبول) قرار داشت این در حالیست که سال گذشته (فروردین 97 ) 21 روز هوای پاک و 7 روز سالم را تجربه کرده بودیم که برابر با استانداردهای سال گذشته سنجیده شده است.

به گفته وی اگر فروردین سال گذشته را با استانداردهای کنونی بسنجیم، تنها 4 روز هوای پایتخت در وضعیت پاک قرار گرفته است که این امر نشان می‌دهد به واسطه تلاطمات جوی، بهار امسال، بهار بهتری به لحاظ آلودگی هوا برای پایتخت نشینان بوده است.

شهیدزاده در پاسخ به اینکه آیا افزایش تردد خودروها به دلیل اجرایی نشدن طرح ترافیک و استقبال شهروندان به استفاده از وسیله نقلیه  شخصی تاثیری در کاهش روزهای پاک هوای پایتخت داشته است؟ گفت: معتقدم تاثیر تغییرات آب و هوایی بسیار بیشتر از تغییرات ترافیکی است به این معنا که اگر تغییرات جوی اعم از باد و بارندگی بیشتر باشد، آلودگی از شهر خارج می‌شود از این جهت با توجه به وضعیت جوی هوا در سال جاری، مناسب نیست که آلودگی هوا را بر مبنای تردد خودروها سنجید.
 
 انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول