اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

گلایه دانشجویان از آموزش مجازی

برای سربازی نگرانیم؛ درباره دانشجویان ارشد گفته شده در صورتی که دانشگاه ها بازگشایی نشود، حذف ترم کنند اما از آن طرف دانشجویان با مشکل سربازی رو به رو می شوند.

گلایه دانشجویان از آموزش مجازی

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرگزاری فارس؛ نیمسال دوم ۹۸-۹۹ دانشگاه ها به نیمه راه رسید؛ ترمی که آموزش مجازی، دانشجویان و دانشگاه ها را با چالش جدید و پیچیدگی های خاصی رو به رو کرد.

دانشجویان اما در هفته های اخیر با راه اندازی پویش های مختلف، خواستار حذف ترم  بودند، اما تاکیدات مسولان آموزش عالی نشان داد که این ترم؛ حذف شدنی نیست!

مشروطی دانشجویان در نیمسال جاری بی اثر شود

سید یاسین حسینی دبیر شورای صنفی دانشگاه شهرکرد می‌گوید: دانشجویان این دانشگاه خواستار حذف ترم بدون احتساب در سنوات، بی اثر شدن مشروطی دانشجویان در نیمسال جاری و همچنین عدم تاثیر غیبت دانشجویان در کلاس های مجازی با توجه به عدم دسترسی جمع کثیری از دانشجویان در نقاط محروم استان هستند که این درخواست ها به آموزش دانشگاه اطلاع رسانی شده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نتایج نظرسنجی شورای صنفی از دانشجویان حاکی از آن است که بسیاری از دانشجویان با آموزش آنلاین در این نیمسال و ادامه آن راضی نیستند، گفت: آنچه از این سبک از آموزش مشهود است عدم رعایت عدالت آموزشی است که گویا برای مسئولین وزارت علوم اهمیت چندانی ندارد؛ به هر شکل امیدواریم تبعات این نوع از آموزش در ترم های آتی متوجه دانشجویان نشود.

یکی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی نیز در این رابطه می‌گوید: حجم مصرفی اینترنت برای دانشجویان بسیار زیاد است و استادان فایل های سنگینی بر روی سامانه می گذارند و دانشجویان مجبورند آن را دانلود کنند؛ همچنان هم خبری از رایگان شدن اینترنت نیست.

این دانشجو در ادامه به این موضوع اشاره می کند که برخی از هم کلاسی هایش در روستا زندگی می کنند و به نت پرسرعت دسترسی ندارند و نمی توانند در کلاس های آنلاین حضور یابند.

بی‌نظمی استادان در تدریس دروس

او همچنین از برنامه نامنظم آموزشی در کلاس های آنلاین گله دارد و می گوید: استادان به طور منظم فایل نمی گذارند و برخی در فروردین ماه هیچ فایلی بر روی سامانه قرار ندادند و به یک باره چندین فایل پرحجم و سنگین را با هم گذاشتند.

برخی استادان فقط به دادن جزوه اکتفا کردند

این دانشجو می گوید که برخی استادان فقط به جزوه دادن اکتفا کرده اند و هیچ تدریسی ندارند. یکی دیگر از معضلات دانشجویان عدم دسترسی به کتابخانه الکترونیکی دانشگاه است چرا که بسیاری از بچه ها نتوانستند کتاب تهیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به عدم پاسخگویی مدیر گروه‌ها و عدم رسیدگی به مشکلات دانشجویی گفت: در مقطع ارشد این امکان وجود ندارد که بیش از یک درس حذف اضطراری صورت بگیرد و از طرفی دیگر هم با اعلام دانشگاه، امکان حذف ترم به دلیل طولانی شدن وجود ندارد.

یکی از دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه شیراز نیز می گوید: همه دانشجویان به لپ تاپ دسترسی ندارند و به دلیل پایین بودن اندروید گوشی خود، نمی توانند به سامانه دانشگاه متصل شوند. از طرفی دیگر فایل های ضبط شده که در سیستم قرار میگیرد، فقط از طریق لپ تاپ قابل دسترسی است. همچنین امکان دانلود فایل های ضبط شده وجود ندارد و فقط باید بر روی سامانه آن را مشاهده کرد.

یکی از دانشجویان دانشگاه قم همچنین به این موضوع اشاره می کند که استادان تا عید برای برگزاری کلاس های آنلاین همکاری نمیکردند و بعد از آن به یک باره حجم زیادی از محتوای دروس را بارگذاری کردند.

او با بیان اینکه بارگذاری دروس توسط استادان منظم نیست، افزود: از آنجایی که در یک هفته ۴-۵ فیلم برای دروس مختلف ارائه می شود با حجم زیادی از محتوا مواجه می شویم.

قطع و وصل های مکرر سامانه/در واتساپ با اساتید در ارتباطیم

او با اشاره به اینکه با این وضعیت نگران امتحانات پایان ترم و پاس کردن دروس هستیم، گفت: هنگام وصل شدن به سامانه دانشگاه، صدا و تصویر استاد با قطع و وصلی های پی در پی همراه است؛ به همین دلیل از طریق گروه های واتساپی با استادانمان در ارتباط هستیم.

مجتبی عظیمی دبیر شورای صنفی دانشگاه تبریز به نظرسنجی جدید این شورا از دانشجویان درباره آموزش مجازی اشاره می کند و می گوید: براساس جدیدترین نظرسنجی که از دانشجویان داشتیم، حدود ۷ هزار نفر در آن شرکت کردند که از این میان، ۷۸ درصد دانشجویان از برگزاری کلاس های آنلاین رضایت کافی را نداشتند.

درباره سربازی و افزایش سنوات نگرانیم

او در ادامه به مشکل دانشجویان ارشد در دفاع از پایان نامه هایی که نیاز به کار آزمایشگاهی دارد اشاره کرد و گفت: خود بنده با این مشکل رو به رو هستم و دانشگاه فعلا به دانشجویان دکتری اجازه داده در دانشگاه حضور یابند. درباره دانشجویان ارشد گفته شده در صورتی که دانشگاه ها بازگشایی نشود، حذف ترم کنند اما از آن طرف دانشجویان با مشکل سربازی رو به رو می شوند. از طرفی دیگر دانشگاه تاکید کرده که فقط به دلیل ابتلای دانشجو یا اطرافیان نزدیک او به کرونا، با حذف ترم موافقت می شود.

استادها در کلاس های آنلاین سلیقه ای عمل می کنند

عظیمی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که دانشگاه تبریز هنوز درباره نحوه برگزاری امتحانات هیچ گونه اطلاع رسانی نکرده است. او افزود: در کلاس های آنلاین اساتید سلیقه ای عمل می کنند به این صورت که برای برخی ها حضور و غیاب مهم است برای برخی دیگر خیر. حتی بعضی از اساتید تدریس دروس را خیلی سریع به پایان رسانده اند و برخی دیگر می خواهند برای دروس خود کلاس جبرانی هم برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول