اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

۱۱ نشریه دانشگاه علامه‌طباطبائی در میان نشریات برتر (Q1) کشور قرار گرفت

سرپرست مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی از کسب ضریب تأثیر مناسب توسط نشریات علمی این دانشگاه خبر داد.

۱۱ نشریه دانشگاه علامه‌طباطبائی در میان نشریات برتر (Q1) کشور قرار گرفت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی ، موسوی رضوی سرپرست مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی گفت:  بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، از ۲۶ مورد نشریه بررسی شده دانشگاه در سال ۱۳۹۶، برای ۲۴ نشریه ضریب تأثیر محاسبه شد که از این میان، ۱۶ نشریه توانستند در بین نشریات پر استناد کشور (۱۱ نشریه در Q1 و ۵ نشریه در Q2) قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ضریب تأثیر نشریات علمی همه ساله بر اساس میزان استناد به مقالات دو سال گذشته توسط ISC محاسبه و اعلام می‌شود افزود: هشت نشریه از نشریات دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان نشریات «هسته» معرفی شده ‌اند به این معنی که کیفیت بالای آن­ها از نظر محتوای علمی، پس از بررسی و تحلیل دقیق توسط گروهی از متخصصان رشته‌­های مرتبط، محرز شده است. شاخص‌­هایی همچون به‌روزبودن موضوعات پژوهشی، کاربردی بودن یافته‌­ها، خوانایی و کیفیت علمی، روش‌­شناسی دقیق، ارائه فهم‌­پذیر داده‌­ها، بحث منطقی، استدلال دقیق و شیوه نتیجه‌­گیری در انتخاب نشریات هسته مد نظر قرار می‌­گیرند.

موسوی رضوی تصریح کرد: نشریه‌های پژوهش حقوق خصوصی، پژوهش‌­های اقتصادی ایران، پژوهش‌­های ترجمه در زبان و ادبیات عربی، پژوهشنامه اقتصادی، پژوهشنامه معارف قرآنی، متن‌­پژوهی ادبی، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) و مطالعات مدیریت صنعتی به عنوان نشریات هسته معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول