اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اولویت بهزیستی حمایت از جامعه هدف در روزهای شیوع ویروس کووید ۱۹

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اولویت بهزیستی را حفظ سلامتی و حمایت از جامعه هدف خود در روزهای شیوع ویروس کووید ۱۹ عنوان کرد.

اولویت بهزیستی حمایت از جامعه هدف در روزهای شیوع ویروس کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی قیداری با تشریح اقدامات انجام گرفته در ایام کرونایی اظهار کرد: با تشکیل کمیته تخصصی در بهزیستی استان پس از ابلاغ دستورالعمل در سه محور مراکز، پشتیبانی و اطلاع رسانی، آموزش و آگاه‌سازی تا کنون اقدامات گسترده و وسیعی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شده است.

وی اضافه کرد: توزیع وسایل بهداشتی، ضدعفونی کردن مستمر سطوح، دفاتر و محیط اداری و ابلاغ بیش از ۴۶ بخشنامه و دستورالعمل‌های ارسالی از سوی بهزیستی کشور و دانشگاه علوم پزشکی استان به مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت امور توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری، ممنوعیت ملاقات در مراکز و همچنین پذیرش در مراکز شبانه روزی، نظارت بر تامین وسایل بهداشتی و ضد عفونی تمامی مراکز شبانه روزی و فراهم کردن اتاق قرنطینه با امکانات بهداشتی از جمله اقدامات بوده است.

این مسؤول ادامه داد: در این ایام حدود یک میلیارد ریال از طریق پایگاه سلامت روان و همیاران سلامت برای تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده به محلات آسیب خیز، مراکز اقامتی و کاهش آسیب پرداخت شد و علاوه بر آن حدود 8 میلیارد ریال نیز برای ضدعفونی مراکز شبانه روزی توانبخشی، مراکز تحت نظارت مراقبتی به منظور تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی سطوح و دستمزد کارکنان مراکز اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: پروژه دور کاری خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی با تجهیزات شبکه و تلفن با توجه به بحران پیش آمده در کشور با هدف ارائه خدمات روانشناسی و کاهش اضطراب و استرس ناشی از بیماری کرونا در بین همشهریان و جامعه هدف اجرا و در این خصوص ۲ هزار و ۳۰۰ تماس ثبت شد که از این تعداد ۲۰۰ مورد به این بیماری اختصاص داشت.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، فعالیت شبانه‌روزی خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در راستای پیشگیری موارد مربوط به کودک آزاری، همسر آزاری، اختلافات خانوادگی و سایر آسیب‌های اجتماعی و تهیه و توزیع ۲ هزار بسته معیشتی و بهداشتی به افراد نیازمند و اقشار ضعیف جامعه توسط سازمان‌های مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی را از دیگر اقدامات انجام گرفته این اداره کل ذکر کرد.

وی اضافه کرد: مراقبت و قرنطینه کامل یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد تحت پوشش مراکز شبانه‌روزی (سالمندان، بیماران روانی  مزمن و معلولین ذهنی، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و مراکز ترک اعتیاد و سرپناه شبانه تحت نظارت بهزیستی) که خوشبختانه تا کنون هیچ گونه مورد مشکوک یا مثبت بیماری گزارش نشده  است.

محمدی خاطرنشان کرد: طی این ایام به ۷۰۰ نفر از معلولین ضایعه نخاعی و سایر معلولان شدید مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰  هزار ریال برای تهیه  وسایل ضد عفونی و پیشگیرانه پرداخت شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول