اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلنگری به فقر؛ از روستاها تا محله‌ها+ تصاویر

رزمایش «کمک مؤمنانه» این روزها تلنگری به فقر و نیازمندی است؛ آنجا که تلاش می‌شود غبار محرومیت ولو به قدر اندک از چهره روستاها و محله‌ها زدوده شود.

تلنگری به فقر؛ از روستاها تا محله‌ها+ تصاویر

خبرگزاری فارس شاهرود- گروه اجتماعی: قرآن کریم که کلام خداوند متعال است و به دنبال آن در سیره پیشوایان دینی و اسلامی ما، کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان نمودی ویژه دارد و برای استوارسازی روابط اجتماعی بر آن تأکید فراوانی شده است.

انفاق، صدقه، خمس، زکات و سایر دستورات دینی همه و همه برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی مقرر شده و بر پایه ایمان و تحقق پیوند برادری، راه‌هایی کارساز و کارآمد را برایشان ارائه کرده‌اند.

یکی از شیوه‌های تحکیم برادری و تقویت این پیوند در برهه کنونی، کمک معیشتی و مالی به افرادی است که به‌واسطه ویروس کرونا دچار فقر موقت شده یا از گذشته در محرومیت به سر می‌برده‌اند.

ارتشی‌ها؛ پای کار روستائیان

به همت قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نیروی زمینی ارتش، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در روستای سطوه شهرستان شاهرود برگزار شد.

رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به همت لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان در روستای سطوه در ۱۷۰ کیلومتری شاهرود از توابع دهستان طرود برگزار شد.

در این رزمایش میدانی، ایستگاه سلامت در این روستا برپا شد و ویزیت و نسخه داروی رایگان در اختیار ویزیت‌شوندگان قرار گرفت.

همچنین ضدعفونی معابر، خانه‌ها و اماکن عمومی روستا انجام شد و فرماندهان قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان با خانواده‌های شهدای روستا دیدار و از آنان تجلیل کردند.

کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب ۲۸۰ بسته معیشتی شامل مرغ، عدس، برنج، لوبیا، قند و ماسک با حضور فرماندهان به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان اهدا شد.

روستای چهارطاق بی‌نصیب نماند

در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و به همت پایگاه‌های بسیج و خیران روستای چهارطاق بسطام، ۳۰۰ سبد معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان برای اهدا به نیازمندان آماده شد.

این بسته‌های حمایتی کمک به نیازمندان برای ماه مبارک رمضان به همت حلقه‌های صالحین شهید محمدابراهیم حسین‌پور و سیدمجتبی حسینی پایگاه حضرت خدیجه (س) حوزه بسیج جامعه زنان زینب کبری (س) به تعداد ۳۰۰ بسته به ارزش ۲۵ میلیون تومان آماده شده بود.

این بسته‌ها شامل برنج، قند، شکر، روغن، چای، خرما، ماکارونی و پنیر است که با همکاری پایگاه برادران شهید صدوقی حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا و خیران روستا تهیه و توزیع شد.

کمک مؤمنانه به محله مصلی رسید

فرمانده پایگاه امام محمدباقر (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود از تهیه و توزیع دو هزار بسته بهداشتی و ۵۰ بسته معیشتی در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در محله مصلی شاهرود خبر داد.

حسین شاهکویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه در این ایام و بسیج همگانی برای مبارزه با کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع این ویروس ادامه و عوارض ناشی از این تعطیلی‌های به وجود آمده توسط کرونا ابعاد گسترده‌ای خواهد داشت، بسیجیان پایگاه برای حمایت از نیازمندان دست به کار شدند.

وی افزود: در این راستا و به همت هیأت امنای مسجد سجادیه و بسیجیان پایگاه، ۵۰ بسته معیشتی و دو هزار بسته بهداشتی به ارزش ۲۰ میلیون تومان تهیه شده توسط خیران برای اهدا به افراد نیازمند تهیه شد.

فرمانده پایگاه امام محمدباقر (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود خاطرنشان کرد: در بسته‌های بهداشتی، ماسک و دستکش قرار داده و در بسته‌های معیشتی، روغن، برنج، مرغ، ماکارونی، چای، پنیر و... آماده شد که در ماه مبارک رمضان در محله مصلی و بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

محله جوادیه شاهد کرم اهل سخاوت

فرمانده پایگاه امام حسن مجتبی (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود از تهیه و توزیع ۲۵ بسته معیشتی و کارت هدیه در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به خانواده‌ای آسیب‌دیده از کرونا محله جوادیه شاهرود خبر داد.

جواد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های خیران محله جوادیه شهنما شاهرود در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اظهار کرد: در مرحله اول، ۲۵ بسته مواد غذایی و یک هزار و 200 عدد نان لواش تهیه و بین نیازمندان محله توزیع شد.

وی افزود: هر سبد کالا به ارزش ۲۰۰ هزار تومان شامل برنج و روغن، ماکارونی، پنیر، چای و... بوده که با شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده به آنان اهدا شد.

فرمانده پایگاه امام حسن مجتبی (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود با اشاره به تهیه کارت هدیه نیز گفت: این کارت‌های هدیه نیز به خانواده‌های بیماران کرونایی و حمایت از آنان با مبلغ ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به همت خیران تهیه و اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کمک‌ها ادامه خواهد داشت، از اجرای مرحله بعدی این کمک‌ها در نیمه ماه رمضان خبر داد.

انتهای پیام/74003/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول