اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم مراکز علمی حرکت کنند

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه باید اشتغال دانش‌آموختگان اولویت دانشگاه ها باشد، گفت: اکنون فرصت آن رسیده تا دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم مراکز علمی حرکت کرده و با بهره‌گیری از دانش‌های قبلی به ایجاد کسب و کار بپردازند.

دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم مراکز علمی حرکت کنند

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم مراکز علمی حرکت کنند، گفت: دانشگاه نسل اول و دوم آموزش‌محور و پژوهش‌محور بودند و نتایج خوبی را تاکنون توسط پژوهشگران، نخبگان و دانشمندان ایرانی برای مردم رقم زدند اما اکنون فرصت آن رسیده تا دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم مراکز علمی حرکت کرده و با بهره‌گیری از دانش‌های قبلی به ایجاد کسب و کار بپردازند. به این معنی که با اثرگذاری در اشتغال دانش‌آموختگان انتظار بسیاری از فارغ‌التحصیلان و خانواده‌های آنها را برطرف کنند که این کار تنها با مهارت‌افزایی و کارآفرین بودن دانشجویان اتفاق می‌افتد.

*  نیروهای دانشگاهی باید توانایی راه اندازی یک کسب و کار را براساس نیاز جامعه داشته باشند

وی افزود: دانشگاه‌ها زمانی می‌توانند به عنوان کارآفرین محسوب شوند که نیروهای تربیت شده آنها توانایی راه اندازی یک کسب و کار را براساس نیاز جامعه  داشته باشند که برای این هدف دانشگاه با تأسیس رشته های میان رشته ای و ایجاد محیط های آزمایشگاهی و کارگاهی می‌توانند به سرعت به تربیت جوانان مهارت آفرین بپردازند.

*  تبدیل مراکز نوآوری و تیم‌های تخصصی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان به شرکت‌های دانش‌بنیان

ذاکری تصریح کرد: مهم ترین گام  در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، تبدیل شدن مراکز نوآوری و تیم‌های تخصصی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان به شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید پشتیبانی از آنها انجام شود،که اگر این اتفاق بیافتد فاصله مراکز علمی تا نتیجه مطلوب که تربیت نیروی کارآمد و کاربردی است کم خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول