اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۸۳۰ نفر در تربت حیدریه متقاضی بیمه بیکاری شده اند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: تاکنون۸۳۰ نفر در این شهرستان متقاضی بیمه بیکاری شده و در سامانه این بیمه ثبت نام کرده‌اند.

۸۳۰ نفر در تربت حیدریه متقاضی بیمه بیکاری شده اند

علی اکبر اسماعیل‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون، ۸۳۰ نفر در این شهرستان در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کرده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه افزود: ما نیز در مرحله نخست اسامی ۴۹ نفر از افرد مشمول در این شهرستان را به اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی ارسال کردیم تا اقدامات نهایی توسط سازمان انجام و مقرری آنها پرداخت شود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته، بسیاری از کارگران شاغل در صنوف و واحدهایی که فعالیت آنان ممنوع اعلام شده بود، تعطیل شد و فعالیتی نداشتند.

اسماعیل‌پناه افزود: بر همین اساس نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از این قشر آسیب‌دیده و به منظور فقدان نیاز به مراجعه حضوری این کارگران به اداره یا کاریابی، سامانه‌ای با نام بیمه بیکاری به آدرس اینترنتی (BimeBikari.mcls.gov.ir)  راه‌اندازی و از کارگرانی که به این علت یا به هر علت دیگر بیکار شده‌ بودند، خواست در آن سامانه ثبت نام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه با بیان اینکه ثبت نام شدگان ‌دو دسته هستند، اضافه کرد: دسته نخست کسانی هستند که بیکاری‌شان به دلیل تعطیلی ناشی از کرونا بوده و بعد عادی شدن شرایط به کار خود بازمی‌گردند و بر اساس دستورالعمل مربوطه قرار است به این افراد در صورت دارا بودن شرایط لازم (مشمول قوانین کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری باشند)، ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبشهت بیمه بیکاری پرداخت شود.

وی افزود: دسته دوم افرادی هستند که به دلیل تعطیلی کارگاه، اتمام قرارداد یا موارد دیگر به کلی کار خود را از دست داده‌اند، این افراد باید علاوه بر ثبت نام در سامانه یاد شده، از یکم اردیبهشت ماه به کاریابی مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام می‌کردند.

اسماعیل‌پناه جمعیت فعال تربت حیدریه را ۶۹ هزار و ۵۴۶ نفر و جمعیت شاغل را ۶۱ هزار و ۵۹۹ نفر اعلام و اظهار کرد: جمعیت بیکار ۷ هزار و ۹۴۷ نفر، نرخ بیکاری ۱۱.۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴.۳۸ نفر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه ادامه داد: در این شهرستان ۳ هزار و ۲۲۴ کارگاه شناسایی و در نرم افزار بازرسی کار تربت حیدریه به ثبت رسیده‌اند، همچنین، در هیات حل اختلاف این شهرستان به پرونده‌های شهرستان‌های زاوه، مه ولات، رشتخوار، گناباد و خواف نیز رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول