اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

همراه با زوج مهراندیش گچسارانی | وقتی سکته قلبی مانع رزمایش مومنانه نمی‌شود+تصاویر

فریدون پوراحمد و نرگس احمدپور 2 خیر گچسارانی، با مجموعه مهربانی مهراندیش گچساران، این بار در روزهای کرونایی اقدام به کمک به نیازمندان روستایی و پاکبان شهرستان گچساران کرده‌اند.

همراه با زوج مهراندیش گچسارانی | وقتی سکته قلبی مانع رزمایش مومنانه نمی‌شود+تصاویر

خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسرین عابدیان‌پور- زوج خیر گچسارانی که بیش از سه سال فعالیت مداوم در راستای کمک به نیازمندان جامعه  دارند تاکنون توانسته‌اند فعالیت قابل قبولی در سطح شهرستان گچساران در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از خود ارائه کنند.

«فریدون پوراحمد و نرگس احمدپور» 2 خیر گچسارانی، با مجموعه مهربانی مهراندیش گچساران، این بار در روزهای کرونایی اقدام به کمک به نیازمندان روستایی و پاکبان شهرستان گچساران کرده‌اند.

در یک گفت‌وگوی صمیمی پای صحبت‌های این زوج نیکوکار نشستیم

فریدون پوراحمد در زمینه فعالیت نیکوکاری خود و همسرش می‌گوید: سه سال از اولین فعالیتهای همسرم نرگس احمدپور می‌گذرد در واقع اولین و مهمترین گام برای مکان یابی شناسایی و لیست افرادی بود که اولویت نیازمندی بیماری و بیکاری داشتند که همسرم به واسطه خبرنگار بودن و روابط خوب اجتماعی با اقشار مردمی در چهار محله بافت فرسوده گچساران این مورد را با وقت گذاشتن و حوصله فراوان به مدت سه ماه و با همراهی مدیران مدارس آن مناطق در یک پایش خانه به خانه انجام داد.

پوراحمد ادامه داد: دسته بندی نوع فعالیت و تصمیم قاطع برای اعلام نوع نیازها به مردم در بحث رسانه و فضای مجازی گام دوم همسرم بود که من هم سعی می‌کردم پا به پایش از طریق فضای مجازی اینستاگرام در اطلاع رسانی به دوستانم سهمی ادا کنم.

پوراحمد اظهار داشت: هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولین شهرستانی مردم و فعالیت همسرم ایجاد شد با آنکه من بواسطه سکته قلبی و جراحی در منزل بودم اما پرستاری و خانه داری هیچ منعی برای فعالیت‌های خیرخواهانه همسرم نداشت.

همین روحیه من و دو فرزندم را در همراهی به این کار تشویق می‌کرد

نرگس احمدپور در ادامه حرفهای همسرش گفت: اولین نفری بودم که با ابتکاری خاص چند تن از اعضای محترم شورای اسلامی وقت را با خودم به منازل افراد نیازمند بردم. یادم هست وقتی نوع زندگی ها را از نزدیک می‌دیدند تاثیر زیادی در هموار کردن فعالیتهای من برای ارتباط بین مردم و مسئولین ایجاد کردند.

 

این نویسنده گچسارانی افزود: اولین گام ارسال یک فاکس در سال 96 و با حمایت فرماندار وقت حاج عبدالرحیم رحیمی به قرارگاه خاتم الانبیا تهران بود که شرح وضعیت نیازمندی دانش آموزان چهار مدرسه در بافت فرسوده بود و با استقبال مسئول وقت قرارگاه سردار گنجه واقع شد و آن سال برای بیش از 300 دانش‌آموز کمک هزینه خرید برایم انتقال داده شد و مدارس را با خرید نوشت افزار، کیف و کفش، حمایت کردم و از همین صفحه از حمایت و محبت این دو بزرگوار سپاسگزاری می‌کنم.

 

در مرحله بعد با معرفی هر خانواده و نوع مشکلاتشان در اینستاگرام سعی در جذب حمایت دوستان و نیکوکاران داشتم و در این امر از طریق دوستان همشهری و هم استانی که شناخت خوبی از من و همسرم فریدون پوراحمد داشتند مورد حمایت واقع شدیم.

مهراندیش گچسارانی تاکید کرد: کمک‌ها به صورت نقدی و غیر نقدی جذب می‌شوند و به تناسب نوع نیازهای اعلام شده هزینه می‌شوند.

ما برنامه‌ریزی منسجمی داریم گروه قدرتمند و آبرومندانه‌ای متشکل از 30 نفر از دوستان من و سی نفر از دوستان همسرم تشکیل دادیم روزانه فعالیتها و واریزی ها و یا تحویل اقلام به گروه اعلام می‌شود و گزارش خرید با فیش خرید و فاکتور و تصاویر حین خرید و تحویل به خانوارها همه در کِلِربوک‌های مربوط به فعالیتها درج و ضبط می‌شود.

فریدون پوراحمد در ادامه صحبت‌های همسرش گفت: در اعیاد شعبانیه و ایام محرم و رمضان، نوع نذری های شهروندانی که با ما ارتباط دارند ساماندهی می‌شود و به دست خانوارهای اولویت دار می‌رسد.

اقلام بسته بندی سبد کالا هم توسط خود اعضا خریداری و به دست ما می‌رسد محل فعالیت من و همسرم در منزل است و در هفته یک روز، کودکان بیمار تحت پوشش به همراهی مادرانشان میهمان منزل ما هستند و همسر و دخترم با صبوری و با عروسک‌هایی که دست‌بافته همسرم هست سرگرم می شوند.

 

نوع ارتباط با پزشک خرید دارو، ویزیت و نیازشان عنوان می‌شود و با حمایت اعضا این موارد رفع می‌شود.

پوراحمد گفت: در فصل گرم سال در این سه سال خرید کولر گازی، یخچال و ارسال آن به روستاها را انجام می‌دادیم و یا با ارتباط خوب همسرم با جهادگران گچسارانی، در روستاها هزینه ایزوگام منازل، خرید درب و پنجره و یا مصالح مورد نیاز اعلام و تامین می شد.

حتی در دو مورد کمک به آتش سوزی منازل روستایی داشتیم که برای ترمیم ساختمان و اهدای اقلام مورد نیاز آن دو خانواده کمک خوبی از طرف اعضا شد.

فریدون پوراحمد در پایان گفت: من همسری نیکوکار و فرزندان صالح و نیک اندیشی دارم همسرم پیش از فعالیتهای نیکوکاری مانند یک پرستار دلسوز از والدینم مراقبت می کرد و ما 28 سال عاشقانه با تمام مشکلات در کنار هم زندگی آرام و مثبتی داریم و هرگونه تغییر رفتارم به سوی فعالیت‌های نیکوکاری را مدیون فرزندانم و همسرم هستم که صبر و محبت زیادی به مردم شهرمان دارند.

 

نرگس احمدپور در ادامه گفتگو شرح آخرین فعالیت مشترکشان در گچساران را اینگونه تشریح کرد: بعد از سال 97 و پوشش 800 دانش آموز شهری و روستایی و اهدای اقلام نوشت افزار کیف و کفش به 15 مدرسه، در سال 98 حمایت 80 شیرخوار معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان گچساران را عهده دار شدیم.

 و تا پایان تابستان نود و هشت ماهیانه در قالب خرید شیر خشک و پوشک این شیر خواران را حمایت کردیم حتی با فرستادن به جلسات کار درمانی کودکان معلول شاهد موفقیت یک کودک چهارساله بعد از سالها در راه رفتن شدیم و خستگی را از دوش ما برداشت.

 

در پاییز 98 اکثر فعالیتها در قالب واریزی نقدی به کارت بیماران یا خرید اقلام خوراکی، خرید هفت ویلچر و ارسال به عزیزان نیازمند این مورد بود

زمستان 98 تا فروردین 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا رنگ فعالیت ما هم تغییر کرد و کمک‌های مهراندیش گچساران  به صورت غیرنقدی با تهیه بسته های معیشتی جمع آوری و بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داد.

 نرگس احمدپور در این باره اظهار کرد: از هفتم فروردین ماه تا به امروز خیریه مهراندیش گچساران با حمایت اعضا توانسته است  120 بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند روستایی وپاکبانان شهرستان گچساران  توزیع کند.

 مهراندیش گچسارانی با اشاره به اقلام توزیع شده گفت:  این بسته ها در قالب برنج، مرغ،  روغن،  تن ماهی، ماکارونی،  سویا، رب،  گوجه،  قند، چای،  مواد شست‌و‌شو از جمله  ریکا، وایتکس، صابون و تاید بوده است.

 

وی عنوان کرد: همچنین  60 بسته  معیشتی بین 60 پاکبان شاغل در شهرداری دوگنبدان  و همچنین 2 کارتن شیرخشک به 2 خانوار پاکبان که شیرخوار دارند در فاصله روزهای 24 الی 26 فروردین ماه فروردین در 3 مرحله 20 تایی توسط روابط عمومی شهرداری دوگنبدان احمد روانبخش اهدا شد.

 احمدپور با بیان اینکه 60 بسته معیشتی دیگر که خرید یکی از نیکوکاران بود در روستاهای امامزاده جعفر و تلخاب شیرین توزیع شد، ابراز کرد: این بسته‌ها  برای هر یک خانوار شامل یک کیسه برنج 10 کیلویی و چهار عدد مرغ گرم بوده است.

مهراندیش گچسارانی عنوان کرد:  هزینه اقلام خریداری شده معادل10 میلیون و 508هزار و 500تومان است که از این مبلغ 5میلیون و950 هزار تومان از طرف نیکوکار گچسارانی آقای((م)) هزینه شد و 4میلیون و 558 هزار و 500 تومان از طرف خیرین مجموعه‌ی مهراندیش گچساران جمع آوری و این اقلام خریداری شد.

فریدون پوراحمد در ادامه  به دیگر فعالیت مجموعه مهراندیش در روزهای کرونایی اشاره کرد و افزود:  از تاریخ 6 اسفند سال گذشته تا 21 فروردین ماه سالجاری  مبلغ 6 میلیون 620 هزار تومان صرف خرید و تامین شیرخشک، بسته‌های عیدانه کمک هزینه‌ی دارو برای کودکان بیمار تحت پوشش مهراندیش گچساران و خانوارهای نیازمند شد.

 پوراحمد افزود: با توجه به وضعیت کنونی و مشکل معیشتی بسیاری از اقشار کم درآمد و بیکار، این طرح ادامه خواهد یافت و قرار است در ماه مبارک رمضان هم پی گرفته شود.

به گزارش فارس؛ این زوج نیکوکار گچسارانی بارها از طرف اداره کل آموزش و پرورش، آموزش و پرورش شهرستان گچساران، انجمن تغذیه استان. اداره بهزیستی شهرستان گچساران مورد تقدیر واقع شدند.

اهدای 100 بسته معیشتی توسط زوج نیکوکار به کارگران سد چم‌شیر

نرگس احمدپور بانی موسسه نیکوکاری مهراندیش گچساران از اهدای بسته های معیشتی به مناسبت هفته کار و کارگر به کارگران سد چم شیر گچساران خبر داد.

احمدپور گفت: به احترام فرمان مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش مومنانه و در ادامه فعالیت‌های مهراندیش گچساران که با شعار حمایت از جامعه کارگری می‌باشد تصمیم گرفتیم این بار و در دومین اقدام خود، توجه نیکوکاران مجموعه را به وضعیت کارگران سد چم شیر گچساران معطوف کنیم.

این نویسنده گچسارانی افزود: در این اقدام بیش از یکصد بسته حاوی اقلام خوراکی؛ برنج. ماکارونی. رب گوجه فرنگی. سویا. روغن مایع. تُن ماهی، تاید قند و چای است که در روز هفتم اردیبهشت به کارگران سد چم شیر گچساران اهدا شد.

وی تاکید کرد: توجه به معیشت جامعه کارگری بخصوص در ایام سال نو از اهداف در دست اجرای مجموعه مهربانی مهراندیش گچساران است.

احمدپور افزود: با وضعیت بحرانی تحریم ها و شیوع کرونا ویروس بسیاری از اهداف اقتصادی دچار نوساناتی شده اند، همچنین رشد چشمگیر قیمت‌ها و گرانی، قدرت خرید خانوارها را کاهش داده است و تصمیم قاطع گروه بر حمایت از اقشار آسیب پذیر اجتماع کنونی گچساران است.

وی اظهار داشت: هزینه این اقلام 86 میلیون ریال، معادل هشت میلیون و ششصد هزار تومان است که از محل کمک‌های اعضای ثابت موسسه تامین شده است.

این نیکوکار که با همراهی همسرش این هدف را دنبال می‌کند تاکید کرد: همسرم با جدیت و توان در کنار دوستانش ما را همراهی و هدایت می‌کند و من از داشتن خانواده‌ای با افکاری مثبت و راهبر محبت به ضعیفان بر خود می‌بالم.

به گزارش فارس؛ موسسه مهراندیش گچساران پیش از این در فروردین ماه 99 به 64 خانوار پاکبان بسته معیشتی کاملی اهدا کرد.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول