اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برای برگزاری امتحانات مدارس تصمیمی گرفته نشده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: هنوز در ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز ستاد کرونای استان تصمیمی برای برگزاری امتحانات مدارس گرفته نشده، اما آموزش و پرورش باید آمادگی داشته باشد که اگر شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس فراهم شد، با مصوبۀ ستاد مقابله با کرونا امتحانات مدارس برگزار شود.

برای برگزاری امتحانات مدارس تصمیمی گرفته نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، در جلسۀ شوای آموزش و پرورش استان که بعد از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن فصل امتحانات مدارس عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه تجمع در استان قزوین ممنوع است و امتحانات مدارس و مراکز آموزشی هم مشمول همین وضعیت است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز و هفتۀ گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد: ما برای توجه و رعایت سلامت معلمان عزیز امسال نمی‌توانیم مراسم گرامیداشت روز معلم را به‌صورت فیزیکی و حضوری برگزار کنیم و ناچار هستیم که این مراسم را به نحو دیگری و با استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی برگزار کنیم.

حبیبی افزود: همانگونه که با شیوع ویروس کرونا اجازه داده نشد آموزش تعطیل شود و با استفاده از قابلیت‌های تلویزیون و فضای مجازی آموزش دانش آموزان ادامه پیدا کرد، برنامۀ روز معلم و گرامیداشت مقام معلم هم می‌تواند به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شود و ما قدردان معلمان عزیزمان باشیم.

سخنگوی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان قزوین، به وضعیت امروز استان از نظر شیوع بیماری و میزان کنترل آن اشاره کرد و افزود: مدارس یکی از مهم‌ترین جایگاه‌هایی است که می‌تواند موجب بیشترین آلودگی و محل انتشار و شیوع بیماری باشد.

حبیبی تصمیم استان برای تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در نخستین روزهای مشاهده بیماری در قزوین را یکی از بهترین اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با بیماری دانست و افزود: قزوین حتی زودتر از بسیاری از استان‌های دیگر تصمیم به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها گرفت که اقدام اثرگذاری بود و اگر این تصمیم گرفته نمی‌شد ممکن بود امروز وضعیت بسیار پیچیده باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پایان در خصوص برگزاری امتحانات مدارس گفت: هنوز در ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز ستاد کرونای استان تصمیمی برای برگزاری امتحانات مدارس گرفته نشده و ما به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، اما آموزش و پرورش باید این آمادگی را داشته باشد که اگر شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قواعد فاصله‌گذاری اجتماعی و موازین سلامت در مدارس فراهم شد و دانشگاه علوم پزشکی آن را تأیید کرد، با مصوبۀ ستاد مقابله با کرونا امتحانات مدارس برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول