اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نت فلیکس آثار کیارستمی را نمایش میدهد/پخش آثار فیلمساز ایرانی در کنار چاپلین و تروفو

نت فلیکس، حق نمایش نسخه ترمیم شده آثار منتخب بزرگانی سینمای جهان از جمله عباس کیارستمی را طی عقد قراردادی با شرکت فرانسوی «ام کی2» در اختیار گرفت.

نت فلیکس آثار کیارستمی را نمایش میدهد/پخش آثار فیلمساز ایرانی در کنار چاپلین و تروفو

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از سایت اسلش، کمپانی فرانسوی «mk2» با عقد قراردادی با نت فلیکس، حق نمایش آثار عباس کیارستمی در کنار آثار بزرگان سینمای جهان را به نت فلیکس واگذار کرد.

طی قرارداد جدید کمپانی «mk2» فرانسه که حق پخش و نشر اغلب آثار فیلمساز فقید ایرانی را در اختیار دارد، نسخه ترمیم شده آثار کیارستمی و چند کارگردان بزرگ دیگر را در اختیار کمپانی نت فلیکس قرار میدهد. 

این قرارداد شامل حق نمایش ۵۰ فیلم بلند سینمایی است. نت فلیکس در مرحله اول این قرارداد آثار «فرانسوا تروفو» ازجمله «فارنهایت ۴۵۱»، «۴۰۰ ضربه»، «زنی در همسایگی» و «بالاخره یکشنبه» را نمایش می دهد.

در ادامه سال جاری میلادی نیز نسخه ترمیم شده آثاری از «چارلی چاپلین»، «باستر کیتون»، «آلن رنه»، «کریستوف کیشلوفسکی» «استیو مک کوئین» «دیوید لینچ» «ژاک دمی» «میشل هانِکِه» «اِمیر کاستاریکا» «خاویر دولان»و «عباس کیارستمی» را نیز در وبسایت خود نمایش خواهد داد. 

کمپانی «mk2» که نسخه ترمیم شده آثار کلاسیک سینما با کیفیتهای 2K و 4K را بر عهده دارد هم اکنون چهارصد اثر از بزرگان سینمای جهان را در کتابخانه خود دارد. 

هنوز فهرست دقیق آثار مشمول این قرارداد که نت فلیکس به نمایش خواهد گذاشت منتشر نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول