اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت مردم استان الانبار عراق با خروج نیروهای الحشد الشعبی

مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار عراق گفت که مردم این استان مخالف هر طرحی مبنی بر انحلال الحشد الشعبی یا اخراج آن از الانبار هستند.

مخالفت مردم استان الانبار عراق با خروج نیروهای الحشد الشعبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار عراق به شدت از درخواست برخی طرفها برای خروج نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) از این استان انتقاد کرد.

الانباری به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «الحشد الشعبی یک نهاد دولتیِ رسمی در ضمن نهادهای حکومتی است و یک گروه خارجی نیست تا تحت تصرف تمایلات سیاسی باشد».

وی با بیان اینکه، این گونه نیست که هر زمان گروههای سیاسی بخواهند الحشد الشعبی از الانبار اخراج یا منحل شود، خاطر نشان کرد: «مردم الانبار مخالف هر طرحی مبنی بر انحلال الحشد الشعبی یا اخراج آن از الانبار هستند».

این مسئول عراق با تأکید بر اینکه علت مخالفت مردم الانبار این است که الحشد الشعبی، این مناطق را آزاد کرد و به آغوش میهن بازگرداند، خاطر نشان کرد، نظرات سیاسی در این خصوص (انحلال یا اخراج الحشد الشعبی) به صورت قطع، مردود است و نمی‌توان بدان توجهی کرد.

الانباری از طرفهای سیاسی که خواستار خروج الحشد الشعبی از الانبار هستند، خواست که به جای طرح چنین مسئله‌ای، «خواستار اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق باشند».

وی در پایان تأکید کرد، این افراد به جای اینکه صدای خود را به روی کسانی بالا ببرند که برای نجات الانبار از دست داعش به این استان آمدند، بهتر است بر اخراج عناصر آمریکایی تأکید کنند.

«جمال الکربولی» رئیس حزب «الحل» که وابسته به اهل تسنن است، اخیرا مدعی شده بود که باید نیروهای الحشد از مناطق مرزی الانبار خارج شوند.

«حمید الهایس» رئیس شورای نجات الانبار اما گفت که دور کردن الحشد از مناطق غربی، سرآغاز بازگشت عناصر تروریستی داعش به استان الانبار خواهد بود.

در همین ارتباط، الانباری اواخر اسفند 1398 ضمن هشدار نسبت به همکاری عناصر داعش با تروریست‌های آمریکایی، تأکید کرد، آمریکا در حال افزایش نیروهای خود در الانبار است و نوار مرزی بین عراق و سوریه را تحت نظر دارد.

وی تصریح کرد که آمریکا با این اقدام خود، در تلاش است «بیشترین تعداد ممکن از عناصر تروریستی داعش را وارد عراق کند».

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، عناصر داعش پس از اینکه با حمایت هوایی آمریکا، از سوریه وارد عراق می‌شوند، در مناطق بیابانی الانبار، تحت حمایت نیز آمریکا قرار دارند.

پارلمان عراق ۱۵ دی بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد، ولی هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول