اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نخستین نقشه کامل از ماه منتشر شد

برای نخستین بار سطح ماه به‌طور کامل شامل نقشه شده و توسط دانشمندان سازمان زمین‌شناسی آمریکا در همکاری با ناسا و انستیتو سیاره‌ای قمر، طبقه بندی شده است.

نخستین نقشه کامل از ماه منتشر شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، برای نخستین بار سطح ماه به‌طور کامل شامل نقشه شده و توسط دانشمندان سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) در همکاری با ناسا و انستیتو سیاره‌ای قمر، طبقه بندی شده است.

این نقشه فرصتی را فراهم می‌کند که بواسطه آن  علاقه‌مندان می‌توانند سطح قمری را با جزئیات بی سابقه مطالعه کنند.

نخستین نقشه کامل زمین شناسی ماه، یک نمای واقع گرایانه از نزدیک‌ترین همسایه کیهانی ما را ارائه می‌دهد؛ این نقشه رنگی با مقیاسی که تهیه شده به افراد کمک می‌کند به سرعت ویژگی‌های زمین شناسی از جمله انواع دهانه‌ها، دشت‌ها و سایر ویژگی‌های ماه را شناسایی کنند.

نقشه مذکور  «نقشه زمین شناسی یکپارچه ماه» نامیده شده و قرار است برای مأموریت‌های ماه به افراد و سازمان‌ها کمک کند.

این تیم با استفاده از ترکیبی از نقشه‌ها و داده‌های دوره آپولو از مأموریت‌های ماهواره‌ای اخیر از جمله مدار شناسایی ماه قمری این نقشه را ایجاد کردند. 

نقشه زمین شناسی یکپارچه ماه می‌تواند به عنوان یک مرجع مهم برای ماموریت‌های آینده ماه باشد، اما می‌تواند برای عموم مردم نیز ارزشمند باشد. به عنوان مثال مدارس می‌توانند از این روش برای توضیح زمین pockmarked Moon استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول