اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تولید یک میلیون و 500 هزار ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: با همکاری خیرین و پویش مردمی و جمعیت هلال احمر استان و جلب مشارکت شرکای اجتماعی، ذی‌نفعان آموزش‌های مهارتی و گروه‌های جهادی، یک میلیون و ۴۸۰ هزار ماسک تولید و تحویل معاونت غذا و دارو استان شده است.

تولید یک میلیون و 500 هزار ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان

محمدرضا انصاری امروز در  گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه از ۱۵ اسفند‌ماه سال 1398 کارگاه‌های تولید ماسک در استان، راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: با همکاری خیرین و پویش مردمی و جمعیت هلال احمر استان و جلب مشارکت شرکای اجتماعی، ذی‌نفعان آموزش‌های مهارتی و گروه‌های جهادی، یک میلیون و ۴۸۰ هزار ماسک تولید و تحویل معاونت غذا و دارو استان شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای 231 که از اعضای پویش مردمی، مربیان و همکاران فنی و حرفه‌ای استان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همکاری داشته‌اند، عنوان کرد: از این 210 نفر در مراکز دولتی و 21 نفر در مراکز غیر دولتی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ کارگاه در زمینه تولید ماسک فعالیت می‌کنند و فرآیند تولید ماسک در این کارگاه‌ها، با مشارکت بخش‌های مختلف جامعه که عمدتا نیروهای جهادی هستند، انجام می‌شود، بیان کرد: هشت مرکز دولتی و هشت مرکز غیر دولتی در این ایام در زمینه تولید ماسک فعالیت داشتند.

انصاری با اشاره به اینکه 602 دست ملزومات بیمارستانی تولید شده است، ادامه داد: 7 هزار و 700 دست لباس بیمارستانی نیز در این ایام تولید شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه یک میلیون و 393 هزار و 200 عدد ماسک اسپان باند در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای تولید شده است، ادامه داد: 13 هزار و 200 عدد ماسک در مراکز غیر دولتی توزیع شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دوخت ماسک، تقویت روحیه جهادی مردم، شناسایی فرصت‌های موجود در شیوه امداد‌رسانی و تهیه‌ اقلام ضروری مورد نیاز و ایجاد حس همکاری در این شرایط اقتصادی است.

انصاری افزود: همکاران و نیروهای جهادی، از روز نخست شیوع ویروس کرونا در استان، همه روزه حتی ایام عید و روز‌های تعطیل در کارگاه‌ها مشغول دوخت ماسک بودند و ثابت کردند که مهارت در کنار اخلاق حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول