اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شناسایی آلودگی پلاستیکی به کمک ماهواره‌ها

یک مطالعه برای نخستین بار نشان داده که تصاویر با وضوح بالا که توسط ماهواره‌ها در مدار دور زمین گرفته شده‌اند، می‌توانند توده‌های آلودگی پلاستیک در اقیانوس‌های جهان را تشخیص دهند.

شناسایی  آلودگی پلاستیکی به کمک ماهواره‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان باور دارند، ماهواره‌های موجود در مدار می‌توانند تکه‌های آلودگی پلاستیک در اقیانوس‌ها را کشف کنند و این موضوع می‌تواند به تمیز کردن آبراه‌های جهان کمک کند.

کارشناسان نیز می‌گویند: تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌های در مدار می‌توانند مناطق شناور از پلاستیک را شناسایی کنند.

محققان از داده‌های ماهواره‌های آژانس فضایی اروپا Sentinel-2 استفاده کردند؛ تصاویر موجود در فضا، پلاستیک‌های شناور بر فراز آب‌های ساحلی در اسکاتلند، غنا، ویتنام و جزایر سن خوان کانادا را نشان می‌دهد.

یک مطالعه برای نخستین بار نشان داده که تصاویر با وضوح بالا که توسط ماهواره‌ها در مدار دور زمین گرفته شده‌اند می‌توانند توده‌های آلودگی پلاستیک در اقیانوس‌های جهان را تشخیص دهند.

ماهواره‌های Sentinel-۲ آژانس فضایی اروپا قادر به شناسایی پلاستیک‌های شناور هستند و سایر موارد را نیز به طور جداگانه نشان می‌دهند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول