اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ممنوعیت صادرات و واردات، خرما را ارزان و حبوبات را گران کرد

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به اینکه با وجود افزایش قیمت حبوبات قیمت خرما کاهش یافته است، گفت: به خاطر بسته شدن مرزها شاهد وفور خرما در کشور و کاهش قیمت آن هستیم.

ممنوعیت صادرات و واردات، خرما را ارزان و حبوبات را گران کرد

مرتضی انتصار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی کاهش واردات قیمت حبوبات افزایش چشمگیری داشته است و همین کمبود گویا موجب افزایش مصرف هم شده است.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با بیان اینکه پیش از این واردات حبوبات را از روسیه، کانادا، اتیوپی و ماداگاسکار داشتیم، تصریح کرد: ترس از کمبود این محصولات موجب افزایش خرید شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت عدس ایرانی خوب 22 هزار تومان و عدس خارجی نیز 18 هزار تومان است، افزود: همچنین قیمت لپه ایرانی خوب خوب 27 هزار تومان و لپه روس حدود 17 تا 18 هزار تومان است.

انتصار افزود: همچنین قیمت نخود کرمانشاه اعلاء 12 هزار تومان، لوبیا چشم بلبلی اعلاء 26 هزار تومان، لوبیا چیتی و قرمز 23 هزار تومان، برنج آش 18 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان ادامه داد: قیمت برنج خارجی فرقی نکرده است و برنج ایرانی 5 درصد گران‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود افزایش قیمت حبوبات قیمت خرما کاهش یافته است، تصریح کرد: به خاطر بسته شدن مرزها شاهد وفور خرما در کشور و کاهش قیمت آن هستیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول