اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پایان کار غفور در لوبه ایتالیا/ پیشنهاد‌هایی از اروپا تا آسیا

امیر غفور که در فصل جاری برای تیم والیبال لوبه ایتالیا بازی می‌کرد بعد از تعطیلی لیگ برتر والیبال ایتالیا به ایران بازگشته است و برای فصل بعدی پیشنها‌دهای زیادی دارد.

پایان کار غفور در لوبه ایتالیا/ پیشنهاد‌هایی از اروپا تا آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر غفور والیبالیست کاشانی تیم ملی متولد ۱۶ خرداد ۱۳۷۰ است که در اولین موفقیت خود ۱۲ سال پیش مدال طلای نوجوانان آسیا را بر گردن انداخت.

غفور پس از آن نیز ۱۱ سال پیش مدال نقره نوجوانان جهان را برد، ۱۰ سال پیش مدال نقره جوانان آسیا را بر گردن آویخت، کاپ بهترین اسپکر مردان آسیا را در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داد؛ وی در پایان لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ با کسب ۲۴۹ امتیاز، عنوان ارزشمند امتیازآورترین بازیکن این رقابت‌ها را به دست آورد و در مسابقات قهرمانی مردان آسیا نیز به عنوان بهترین قطر پاسور برگزیده شد.

غفور تنها لژیونر والیبال ایران در ایتالیا بود

والیبالیست کاشانی تیم ملی که در فصل گذشته به تیم مونزا ایتالیا پیوست و لژیونر شد، با عملکرد خوبی که از خود در بازی‌های باشگاهی و ملی به نمایش گذاشت، برای فصل جاری به تیم لوبه، قهرمان ایتالیا ملحق شد.

غفور در این فصل با تیم لوبه قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد و این برای اولین بار در تاریخ بود که یک بازیکن ایرانی این عنوان مهم را کسب می‌کند، قهرمانی در جام حذفی ایتالیا نیز عنوانی دیگر بود که او در دومین فصل حضورش در ایتالیا، آن را تجربه کرد.

غفور در فصل جاری لیگ برتر والیبال ایتالیا تنها ایرانی بود که برای تیم لوبه بازی می‌کرد، این در حالی است که در فصل گذشته سعید معروف در سیه نا، مرتضی شریفی و جواد معنوی‌نژاد در ورونا و مجتبی میرزاجانپور در کاستلانا بازی می‌کردند.

غفور که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود با بدشانسی مواجه شد و اعلام شد فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به علت وضعیت بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و برای مبارزه با آن، نیمه تمام به اتمام رسید و در این فصل عنوان قهرمانی به هیچ تیمی اعطا نمی‌شود؛ به همین دلیل بعد از هفته‌ها قرنطینه خانگی در ایتالیا، غفور چند روز پیش به ایران بازگشت.

از اروپا تا آسیا همه به دنبال پشت خط‌زن تیم ملی

پشت خط‌زن تیم ملی والیبال ایران حالا باید برای فصل بعد خود تصمیم‌گیری کند که در چه تیمی توپ بزند، وی از تیم‌های مختلف در لیگ‌های اروپایی پیشنهاد دارد اما دوست دارد همچنان در سری آ بماند.

غفور در مورد پیشنهادهایی که برای فصل آینده به او شده است، اظهار داشت: از لیگ‌های مختلف پیشنهادهایی دارم که این امر کاملاً طبیعی است، هر ورزشکاری در پایان هر فصل ممکن است با چندین پیشنهاد روبرو شود، اما مهم این است که بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم، از روسیه و لهستان گرفته تا قطر و کره‌جنوبی پیشنهاداتی به من رسیده است.

وی افزود: ابتدا باید به چند نکته اشاره کنم، اول اینکه قرارداد من با لوبه یک ساله بود و عملاً کارم با این تیم تمام شده است، نکته دوم اینکه اولویت خودم برای ادامه بازی سری آ ایتالیا است؛ بدون شک در این بین باید تیمی را انتخاب کنم که حداقل هم‌سطح لوبه بوده و از نظر مالی هم شرایط ایده‌آلی داشته باشد، اوضاع مالی باشگاه‌ها در سری آ با توجه به اتفاقاتی که رخ داده چندان تعریفی ندارد و به همین دلیل خیلی از بازیکنان هنوز مذاکرات جدی را با باشگاه‌ها شروع نکرده‌اند.

غفور در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال دارد فصل آینده در سری آ و در لوبه بازی کند، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که سری آ قوی‌ترین لیگ والیبالی جهان است، من اولویتم حضور در سری آ است و دلم می‌خواهد در یکی از بهترین تیم‌های این کشور بازی کنم؛ پیشنهادهایی که به دستم رسیده هم پیشنهادهای خوبی هستند، اما من اکثر آن‌ها را همان ابتدا رد کردم، در شرایط کنونی واقعاً نمی‌توان درمورد آینده اظهارنظر کرد و باید منتظر ماند، من دو سال پیش هم در آخرین لحظات با تیم مونزا قرارداد امضا کردم که خوشبختانه از اتفاقاتی که برایم افتاد هم راضی بودم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول