اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازی امارات در جزیره «میون» یمن برای سیطره بر تنگه باب المندب

امارات در ادامه تعدی به مناطق و بخش‌های حیاتی و استراتژیک یمن، تجاوزات خود در جزیره «میون» واقع در قلب تنگه باب‌المندب را با هدف سیطره بر این تنگه افزایش داده است.

بازی امارات در جزیره «میون» یمن برای سیطره بر تنگه باب المندب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع نظامی و امنیتی یمن با اشاره به حجم تجاوزات امارات در جزیره «میون» واقع در قلب تنگه باب‌المندب که دریای سرخ را به دریای عمان و خلیج عدن وصل می‌کند، گفتند که ابوظبی قصد دارد نسخه‌ای از اقدامات خود در استان سقطری را در این جزیره پیاده کند.

وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از این منابع گزارش کرد که امارات این جزیره را که مساحت آن ۱۳ کیلومتر مربع و تعداد جمعیت آن حدود ۲۵۰ نفر است، از محیط یمنی آن جدا کرده است و سعی دارد طرف‌های یمنی را از کنترل و سیطره بر تنگه باب‌المندب محروم کند.

به گفته این منابع، امارات با اجرای اقداماتی در میون از ورود یمنی‌ها به این جزیره ممانعت کرده و تنها به تعداد اندکی از افراد مورد اعتماد خود از جمله تعداد انگشت‌شماری از روزنامه‌نگاران اجازه می‌دهد وارد جزیره شوند.

بنابر این گزارش، امارات جزیره میون را به یک پایگاه نظامی و کانالی برای ورود و خروج اتباع خود و گروه‌های وابسته به امارات تبدیل کرده است و از طریق این جزیره محموله‌های امدادی خود را به عدن و بقیه نقاط انتقال می‌دهد به خصوص اینکه امارات فرودگاه نظامی میون را احیا کرده و از آن برای ارسال کمک‌ها به گروه‌های وابسته به خود در ساحل غربی و عدن به خصوص سرتیپ «طارق محمد عبدالله صالح» برادرزاده رئیس‌جمهور سابق یمن استفاده می‌کند.

اهتزاز پرچم امارات در میون و ممنوع بودن اهتزاز پرچم یمن

در همین ارتباط یک منبع عالی‌رتبه در استان عدن به وبگاه العربی الجدید گفت که از زمان سیطره امارات و گروه‌های وابسته به آن بر جزیره میون در اکتبر ۲۰۱۵، مسئولان یمن دیگر قادر نیستند حتی از وضعیت و احوال مردم این جزیره مطلع شوند و هیچ مسئول محلی در استان عدن نمی‌تواند وارد این جزیره شود.

برخی ساکنان این جزیره نیز گفتند که امارات به طور عمدی از صید ماهی که منبع اصلی امرار معاش آن‌ها است، جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن عوامل امارات به بهانه‌های واهی وارد خانه‌های مردم می‌شوند و از ارسال هر گونه کمک‌های انساندوستانه به جزیره نیز ممانعت می‌کنند و هدف از این اقدامات آن‌ها نیز وادار کردن مردم جزیره به کوچ است.

به گفته ساکنان جزیره، برافراشتن پرچم یمن در این جزیره ممنوع است حال آنکه پرچم امارات و گروه‌های وابسته به آن از جمله شورای انتقالی جنوبی در جزیره برافراشته شده است و گذشته از آن افسران اماراتی با تعدادی از عوامل این کشور در جزیره دیدار می‌کنند.

ساکنان جزیره همچنین گفتند که یک زندان نیز در جزیره وجود دارد که گفته می‌شود بازداشت‌شدگان در استان‌ها و مناطق مختلف در آن نگهداری می‌شوند.

بنابر این گزارش، قاچاق سلاح و کالاهای تجاری مختلف با کمک رهبران شورای انتقالی جنوب و مسئولان امارات از طریق این جزیره انجام می‌شود.

انتهای پیام/   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول