اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بانک اطلاعاتی نیازمندان تهیه شود/ لزوم ساماندهی خیرین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان و مرجع واحد صدور مجوز برای ساماندهی موسسات خیریه از جمله اقدامات ویژه‌ای است که باید در کشور مدنظر قرار گیرد.

بانک اطلاعاتی نیازمندان تهیه شود/ لزوم ساماندهی خیرین

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در نشست شورای استانی نهادهای انقلابی بیان داشت: در حال حاضر بحث آسیب دیدگان بیماری کرونا مبحث اصلی کشور است  طی دوماه گذشته بسیاری از اقشار مختلف مردم که زیر پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هم نیستند با مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی مواجه شدند که در این راستا می‌طلبد یک بانک اطلاعاتی دقیق برای نیازمندان واقعی تهیه شود.

وی افزود: افراد زیر پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تنها بخشی از نیازمندان کشور را شکل می‌دهند، بخش دیگری از افراد جامعه به واسطه حوادث غیرمترقبه و شیوع بیماری‌هایی همچون کرونا، زندگی آنها با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود که نیاز است یکبار برای همیشه اطلاعات آنها جمع آوری و تحت حمایت قرار گیرند.

اکرمی تصریح کرد: برخی انسان‌های نیازمند آبرومندی نیز در جامعه وجود دارند که هیچگونه حمایتی از سوی جامعه نمی‌شوند و این یک نقیضه است که باید تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: علاوه بر نهادهای حمایتی رسمی، متاسفانه خیرین هم ساماندهی نشدند و متولی مشخصی ندارند که نیاز است یک مرجع صدور مجوز برای خیرین لحاظ شود که بتوان با  نظارت دقیق مانع سوء استفاده برخی افراد در این زمینه شد.

اکرمی خاطرنشان کرد: باید مکاتباتی با  دانشگاه علوم پزشکی اراک، ساوه و خمین انجام شود تا افراد نیازمند که به واسطه شیوع بیماری کرونا با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه شده‌اند و فاقد درآمد ثابت هستند، به هلال احمر استان معرفی شوند تا سه میلیون ریال کمک نقدی به حساب این قشر واریز شود.

 8 هزار نفر زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی قرار دارند 

رئیس بهزیستی شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: در استان مرکزی 8 هزار نفر زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که سه هزار و ۸۰۰ نفر آنان حقوق بگیر هستند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰نفر ساکن شهر اراک می‌باشند.

میلاد مشایخی افزود: افراد دارای معلولیت استان نیز ۳۴هزار نفر هستند که پنج هزار نفر از بهزیستی حقوق دریافت می‌کنند و به بسیاری از این قشر هم یارانه و حق معیشتی پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: این افراد تحت پوشش بهزیستی دارای بانک اطلاعاتی دقیق و کامل هستند و مساعدت از سوی سایر نهادهای حمایتی به این قشر باید در اولویت قرار گیرد.

پرداخت کمک 3 میلیون ریالی به 63 نفر

معاون جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: در حال حاضر موجودی صندوق هلال احمر ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده افرادی که به واسطه شیوع بیماری کرونا آسیب دیده‌اند را معرفی کند تا تحت حمایت هلال احمر قرار گیرند.

علیرضا محمودی افزود: تاکنون ۶۳ نفر از این افراد که بیشتر آنها از شهرستان‌های دلیجان، ساوه و فراهان هستند معرفی شده‌اند تا کمک نقدی سه میلیون ریالی را دریافت کنند.

تهیه 15 هزار بسته معیشتی

مدیرکل ستاد فرمان امام خمینی (ره) در استان مرکزی نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تاکنون از سوی این نهاد، ۱۵ هزار بسته حمایتی به ارزش ۲۵۰هزار تومان برای نیازمندان تهیه شده است.

مجتبی تهامی افزود: طی 10 روز آتی این مساعدت‌ها به اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول