اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

امکان تخلف کارگران حجمی برق وجود ندارد

رئیس ناحیه برق جنوب خوزستان توضیحاتی را در خصوص نحوه پرداختی به کارگران حجمی ارائه داد.

امکان تخلف کارگران حجمی برق وجود ندارد

اکبر ناصری، رئیس ناحیه برق جنوب خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر پرداخت دستمزد به صورت حجمی و بر اساس کارکرد به نیروهای قطع و وصل ادارات برق، اظهار کرد: پیش از این چند پیمانکار به خدمت گرفته می‌شد که ابتدا حجم قرارداد ایشان نرخ مشخصی داشت که این بها، در گذشت سال‌ها و تغییر تورم موجود روند افزایشی پیدا کرد و بر اساس آن، هر پیمانکار چند نیرو در اختیار داشت و که توسط آنان عملیات قطع و  وصل برق مشترکان صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه قانونی مصوب شد که بر اساس آن این اقدام منطقه‌ای شد و نیروی‌های اداره برق زیر نظر پیمانکار به این اقدام اهتمام می‌ورزند، ادامه داد: در حال حاضر، شهرهای آبادان، خرمشهر و اروندکنار یک پیمانکار در اختیار دارند که بر اساس آن، به صورت حجمی عملیات قطع و وصل را به نیروها سپرده و بر اساس حجم کاری که انجام می‌گیرد، اقدام به پرداخت دستمزد خواهد کرد.

ناصری تصریح کرد: این نیروها بر اساس هر قطع و وصلی که انجام می‌شود، پس از اینکه مشترک برای تسویه حساب و پرداخت بدهی و حق وصل مجدد مراجعه می‌کند، هزینه نیرو نیز از این محل پرداخت خواهد شد.

رئیس ناحیه برق جنوب یادآور شد: پیش از این در برهه‌ای که نیروها زیر نظر اداره فعالیت می‌کردند و از پرداختی حقوق خود مطمئن بودند، در طول روز تعداد محدودی عملیات صورت می‌گرفت که در این صورت بسیاری از امورات مشترکان به تأخیر می‌افتاد و کارگر نیز حقوقی بیش از فعالیت خود دریافت می‌کرد، اما اکنون بر اساس فعالیت نیرو، به ایشان پرداختی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیروهایی وجود دارند که دریافتی آنان تا ماهیانه ۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد و برخی از نیروها نیز هستند که حقوق آنان به دو میلیون تومان هم نمی‌رسد!

ناصری با اشاره به وجود برخی شائبه‌ها مبنی بر اینکه در دستورالعمل فعلی، احتمال اهمال و یا ایجاد اقداماتی خلاف قانون توسط نیروها برای کسب دریافتی بیشتر، گفت: تمام عملکرد ایشان نظارت می‌شود و اقدامات ایشان باید بازخورد داشته باشد، به عنوان مثال نیرویی که برای قطع برق فرستاده می‌شود، تا زمانی که مشترک برای پرداخت بدهی خود اقدام نکند، هزینه‌ای به او پرداخت نمی‌شود و سیستم نظاراتی بسیار قوی بر این موضوع قرار داده شده است.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول