اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خروج ۹ کامیون ایرانی متوقف شده در اوکراین و مولداوی و بازگشت به ایران

به دنبال پیگیری‌های سفارت ایران در کی‌یف ۹ کامیون ایرانی بعد از حدود ۲ ماه توقف به خاطر شرایط قرنطینه پس از شیوع کرونا، یکشنبه هفتم اردیبهشت بندر اودسا را به مقصد ایران ترک کردند.

خروج ۹ کامیون ایرانی متوقف شده در اوکراین و مولداوی و بازگشت به ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف اعلام کرد که در پی پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین و آکردیته در‌ مولداوی و با همکاری دستگاه دیپلماسی و همچنین سفارت ایران در آنکارا،  ۹ کامیون ایرانی متوقف در حوزه این نمایندگی (کشورهای اوکراین و مولداوی) پس از حدود ۲ ماه توقف به دلیل شرایط قرنطینه ناشی از‌ شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، روز یکشنبه هفتم اردیبهشت بندر اودسا را به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترک کردند.

به گزارش فارس، «غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیروز (یکشنبه) هفتم اردیبهشت ماه در گفتگویی عنوان کرد: اکثر مرزهای ما به جز ترکمنستان باز است. ترکمنستان مرزهای خود را به روی همه کشورها اعم از همسایه و غیرهمسایه به علت کرونا بسته است.خوشبختانه در سایر مرزهای ما تردد کالا ادامه دارد و فعال است اعم از مرزهای شرقی، غربی، شمال و جنوب و کالا در حال رفت و آمد است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز اخیرا در اظهاراتی به مشکلات پیش آمده برای رانندگان کامیون‌های ایرانی اشاره کرد و افزود: یکی از کارهایی که وزارت خارجه در این دو ماه به شدت پیگیر بوده این بوده که هیچ راننده و کامیون ایرانی پشت مرزها گیر نکند. بحمدالله می توانیم بگوییم که این موضوع تا حد زیادی حل و فصل شده و ما تقریبا کامیون ایرانی نداریم که گیر کرده باشد.البته هر روز یک مشکل جدید پیش می آید و ما حل می‌کنیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول