اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برپایی محافل حسینی در حرم علوی بدون حضور جمعیت +عکس و فیلم

در حالی که هر سال همزمان با آغاز ماه رمضان محافل مذهبی و قرآنی با حضور صدها زائر در حرم امیرالمؤمنین (ع) برپا می‌شد، امسال این برنامه با عنوان محافل حسینی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود.

برپایی محافل حسینی در حرم علوی بدون حضور جمعیت +عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هر ساله حرم امام علی (ع) در ایام ماه رمضان به ویژه در شب‌های قدر مملو از زائر است و بسیاری از مسلمانان در شب‌های سرنوشت‌ساز قدر، خود را به حرم امیرالمؤمنین (ع) می‌رساندند.

امسال اما با شیوع کرونا در جهان، برنامه‌های دینی و مذهبی هم متفاوت از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شده است؛ تا جایی که در حرم علوی نیز به منظور جلوگیری از شیوع کرونا محدودیت‌هایی اعمال شده است و امکان برپایی محافل قرآنی و دینی با حضور جمعیت وجود ندارد. حتی در نیمه شعبان به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تمام محافل جشن ولادت حضرت مهدی (عج) در نجف اشرف لغو شد.

 


محافل قرآنی سال گذشته پیش از شیوع کرونا

اکنون با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در حالی هر ساله محافل انس با قرآن در حرم امیرالمؤمنین (ع) با حضور صدها زائر برپا می‌شد، خبری از برپایی محافل و رحل‌های قرآن در ایوان نجف نیست و در ایوان نجف غربت بیش از هر زمانی دیگر مشهود است؛ تا جایی که در برخی از ساعات نه تنها اطراف ضریح، بلکه ایوان نجف هم خالی از زائر است.

با این وجود همزمان با ماه مبارک رمضان، خادمان این حرم مقدس با غبارروبی از حرم و صحن حضرت زهرا (س) به استقبال ماه میهمانی خدا رفتند. همچنین با وجود اعمال محدودیت در حرم علوی، برنامه فرهنگی و قرآنی در حرم حضرت امام علی (ع) با عنوان «محافل حسینی» بدون حضور جمعیت تدارک دیده شده است تا زائران و عاشقان اهل بیت (ع) از راه دور هم بتوانند به زیارت امیرالمؤمنین (ع) مشرف شوند و به مناجات‌خوانی شب‌های ماه مبارک رمضان بپردازند.

 


برگزاری محافل حسینی در حرم علوی بدون جمعیت

بر همین اساس، مراسم مناجات و ادعیه‌خوانی در حرم علوی در دهه اول ماه رمضان با نوای شیخ مقداد العکبی، در دهه دوم با نوای شیخ سیدمحمدرضا شرف‌الدین العاملی و در دهه سوم یا نوای سیدمحمدصادق خراسانی برگزار می‌شود و این مراسم به صورت زنده ساعت ۱۱ از صفحه سایت آستان قدس علوی قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول