اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اظهارات ضد و نقیض مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص خرید از یک تولیدکننده تجهیزات پزشکی

محصولات شرکت تولیدکننده اقلام تجهیزات پزشکی که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با عنوان دلیل قیمت بالا و کیفیت پایین خریداری نمی شود، توسط دانشگاه علوم پزشکی خمین با عنوان کیفیت خوب و قیمت مناسب خریداری می‌شود!

اظهارات ضد و نقیض مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص خرید از یک تولیدکننده تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، اول اردیبهشت ماه امسال بود که گزارشی با عنوان« وقتی مافیا اجازه فروش لباس‌های بیمارستانی را به تولیدکننده نمی‌دهد» در خبرگزاری فارس استان مرکزی منتشر شد که با واکنش‌‌های مختلف مسوولان و دلسوزان و مردم مواجه شد.

این گزارش حکایت تلخی از نفوذ مافیای دارو به یک واحد تولیدی در روستای فرنق خمین که مانع از عرضه محصولات پزشکی شده بود را به تصویر کشیده و حقایق تلخی را از زبان یک تولیدکننده در قالب فیلم به تصویر کشید.

اجناس بهداشتی که این روزها مورد نیاز کادر درمان است، توسط تولیدکننده استان تولید می‌شود، اما این محصولات تولیدی که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان با عنوان دلیل قیمت بالا و کیفیت پایین خریداری نمی‌شود، توسط دانشگاه علوم پزشکی خمین با عنوان کیفیت خوب و قیمت مناسب خریداری می‌شود.

اقلام بهداشتی در انبارهای این کارگاه تولیدی در استان مرکزی قدشان به سقف رسیده است و این اقلام استاندارد و استریل شده از تولیدکننده داخلی خریداری نمی‌شود و امروز تولیدکننده‌ای که تمام ایام تعطیل چرخ تولید را چرخانده با انبار مملو و کارگر بی‌مزد مواجه شده است.

تولیدی پزشک‌یاران آفتاب در روستای فرنق خمین قرار گرفته است، در این تولیدی اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر درمان از جمله گان و لباس مخصوص تولید می‌شود اما این روزها با انبارهای مملو از جنس و امتناع مسئولان در خریداری این اقلام مواجه شده است.

اقلام بهداشتی کادر درمان نیاز اول مراکز درمانی استان است و با این وضعیت سؤال مهمی شکل می‌گیرد که چرا این نیاز از طریق تولیدی داخل استان تأمین نمی‌شود و اینکه آیا ممکن است به تشکیل یک باند برای خرید و فروش اقلام بهداشتی مواجه باشیم؟

انبارهای تولیدی واقع در روستای فرنق تا سقف مملو از جنس است

تولیدکننده این واحد می‌گوید: اقلام بهداشتی که در این واحد تولید می‌کنیم کاملا استاندارد و استریل می‌شود و از نظر کیفیت در سطح مناسبی قرار دارد.

این تولیدکننده ادامه می‌دهد: این اجناس در بازار آزاد 70 هزار تومان به فروش می‌رسد و در مرزها می‌توان بیش از این قیمت هم فروخت با این حال اقلام تولیدی را با قیمت 32 هزار تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان پیشنهاد دادم اما خریداری نشد و از طرفی همین جنس را از خارج از استان با قیمت بیش از 40 هزار تومان خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جریان خرید اقلام بهداشتی باند شکل گرفته و تنها از تولیدکنندگانی که در این چرخه هستند خریداری انجام می‌شود، بیان می‌کند: انبارهای تولیدی واقع در روستای فرنق تا سقف مملو از جنس است و انبارهای خمین نیز پر شده است با این حال خریدی صورت نمی‌گیرد.

این تولیدکننده یادآور می‌شود: طبق نامه صادر شده از ستاد مقابله با کرونا کشور استان مرکزی تبریز و کاشان باید توسط این تولیدی ساپورت شود، اما متأسفانه خریداری صورت نگرفت و از طرفی مشتریان قبل هم از ما گرفتند.

این تولیدکننده می‌گوید: چرا باید با قیمت گران‌تر خریداری انجام و جنس غیراستاندارد در اختیار کادر درمان قرار داده شود و از تولیدکننده‌ای که جنس را با قیمت کمتر و استاندارد عرضه می‌کند خریداری نشود و به‌واقع چه دست‌هایی پشت پرده قرار دارد؟

وی یادآور می‌شود: کارگران تمام ایام تعطیلات در تولیدی مشغول به فعالیت بودند و حالا به دلیل خریداری نشدن اقلام تولیدشده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کارگران بدون مزد مانده‌اند.

آن‌طور که مطلع شدیم دانشگاه علوم پزشکی استان از خرید اقلام این واحد تولیدی امتناع می‌کند و تنها دانشگاه علوم پزشکی خمین از این واحد خریداری کرده است و برای دلیل خریداری شدن و نشدن جنس‌های این واحد با روسای علوم پزشکی به گفت‌وگو پرداختیم.

 قیمت و کیفیت اقلام تولیدی این واحد در حد مطلوب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خمین با بیان اینکه در حد تامین نیاز این دانشگاه از تولیدی مذکور خریداری صورت گرفته است، می‌گوید: قیمت و کیفیت اقلام تولیدی این واحد در حد مطلوب است و حدود 200 میلیون تومان از این واحد تولیدی توسط دانشگاه علوم پزشکی خمین خرید صورت گرفته است.

مجتبی دیده‌دار در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این واحد تولیدی رقمی بالاتر از قیمت عرف بازار پیشنهاد داده است، بیان می‌کند: این گفته را قبول ندارم و ما با قیمت حدود 35 هزار تومان از این واحد خریداری انجام داده‌ایم که قیمت مناسبی است.

وی ادامه می‌دهد: در حد تامین نیاز بخش‌‌های درمانی شهرستان خمین خریداری صورت گرفته است و برای سایر مراکز درمانی استان دانشگاه علوم پزشکی ساوه و اراک باید اقدام کنند و به هر حال نیاز است از تولیدکننده داخلی که جنس استاندارد تولید می‌کند، حمایت شود.

اجناس کیفیت مورد نظر را نداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اما در پاسخ به این پرسش که چرا از این واحد تولیدی خریداری صورت نمی‌گیرد، می‌گوید: قیمت پیشنهادی این واحد تولیدی حدود 70 هزار تومان بود و به همین دلیل خریداری صورت نگرفت.

سید محمد جمالیان بیان می‌کند: برای خریداری اقلام بهداشتی مورد نیاز مراکز درمانی قیمت و کیفیت در اولویت قرار دارد، هر جنس خریداری شده نیز بعد از استفاده توسط پرسنل مراکز درمانی ارزیابی و در صورت رضایت کادر درمان از اجناس خریداری تمدید می‌شود و در صورتی که ناراضی باشند قطعا از تولیدی دیگری خریداری صورت می‌گیرد چراکه رضایت کادر درمان در اولویت قرار دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر کیفیت اقلام این واحد تولیدی مورد تایید قرار دارد، می‌گوید: قیمت پیشنهادی واحد تولیدی بالا بود که دلیل اصلی صرف نظر از کردن از خرید بود، در مرحله دوم هم اقلام تولیدی از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا در خرید و فروش اقلام بهداشتی با شکلگیری یک مافیا مواجه هستیم؟ گفت: من این گفته و جریان را قبول ندارم و مافیایی وجود ندارد و تنها بر اساس قیمت و کیفیت خریداری صورت می‌گیرد.

در اظهار نظرهای صورت گرفته تناقض‌های مهمی دیده می‌شود، قیمت بالا و عدم کیفیت دو عاملی است که دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای عدم خریداری از تولیدکننده مذکور مطرح می‌کند در صورتی که قیمت مناسب و کیفیت مطلوب باعث شده دانشگاه علوم پزشکی خمین از این تولیدکننده خریداری انجام دهد.

به نظر می‌رسد برای خریداری اقلام بهداشتی به ویژه در شرایط کنونی که از یک طرف با نیاز کادر درمان و از طرفی با سرمایه‌گذاری تولید‌کنندگان برای تولید اجناس مورد نیاز مواجه هستیم باید نظارت دقیق تری صورت بگیرد.

مافیا از درد مردم برای خود کاخ بنا می‌کنند

حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص مسئله شکل‌گیری مافیا در بخش‌های دارو به خبرنگار فارس می‌گوید: متأسفانه این جریان وجود دارد و یک واقعیت است و در بخش بهداشت و درمان نیز این موضوع وجود دارد که وزیر سابق بهداشت و درمان و وزیر فعلی نیز به این موضوع اشاره داشتند.

وی ادامه می‌دهد: زمانی که مردم در اوج نیاز قرار دارند مافیای شکل گرفته از خون مردم تغذیه می‌کند و در اوج شقاوت قرار دارد و از موقعیت شکل گرفته و نیازمندی مردم سوءاستفاده می‌کند.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به این که مافیا از درد مردم برای خود کاخ بنا می‌کنند، بیان می‌کند: باید بررسی‌های مشخصی در هر بخش صورت بگیرد و مافیای شکل گرفته در هر سطحی برخورد شود.

وی در خصوص این مسئله که اقلام بهداشتی تولید شده در تولیدی استان خریداری نمی‌شود و روی دست تولیدکننده مانده است، می‌گوید: این موضوع را به عنوان یکی از نمایندگان استان مرکزی از دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری می‌کنم و قطعا یکی از وظایف نمایندگان حمایت از تولید داخلی البته تولید باکیفیت است.

برای بررسی این موضوع و جویا شدن نظر دیگر نمایندگان و منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش‌هایی صورت گرفت که متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و امیدواریم در ادامه بررسی موضوع مذکور و رسیدن به پاسخ این پرسش که آیا به واقع با تشکیل یک باند در چرخه خرید و فروش اقلام بهداشتی مواجه هستیم دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول