اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

عدم استفاده انگلیس از برنامه کرونایی اپل و گوگل

اپل و گوگل به زودی برنامه ردگیری کرونای خود را عرضه می کنند، ولی انگلیس اعلام کرده قصد استفاده از این برنامه را ندارد.

عدم استفاده انگلیس از برنامه کرونایی اپل و گوگل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، مرکز خدمات ملی سلامت انگلیس اعلام کرده که از برنامه مشترک اپل و گوگل برای ردگیری و شناسایی سریع بیماران مبتلا به کرونا استفاده نمی کند.

دو شرکت اپل و گوگل قصد دارند با همکاری یکدیگر برنامه ای عرضه کنند که شناسایی افراد مبتلا به کرونا را در زمان تماس با آنها یا از طریق فناوری بلوتوث ممکن کند. این دو شرکت مدعی هستند که برای حفاظت از حریم شخصی کاربران در برابر دست اندازی دولت ها و هکرها تمهیداتی را اندیشیده اند.

 

در مقابل انگلیس قصد دارد از سیستم های فنی اختصاصی خود برای ردگیری مبتلایان به کرونا استفاده کند. این کشور به استفاده از روش های متمرکز جمع آوری اطلاعات علاقه دارد و به دنبال طراحی اپلیکیشنی اختصاصی است که شناسایی افراد مبتلا به کرونا را برای افراد در حین  رفت و آمد ممکن کند. البته استفاده از سیستم متمرکز، جاسوسی از کاربران و جمع آوری حجم زیادی از اطلاعات شخصی را برای دولت انگلیس ممکن می کند.

به نظر می رسد رویکرد انگلیس در این زمینه شباهت زیادی به استرالیا دارد. استرالیا هم اپلیکیشنی طراحی کرده که از ترکیبی از بلوتوث و داده های ذخیره شده کاربران برای شناسایی و ردگیری افراد مبتلا به کرونا استفاده می کند. در مقابل آلمان، اتریش، استونی و سوئیس از طراحی برنامه های غیرمتمرکز که کمتر داده های افراد را ذخیره سازی و تجمیع کنند، حمایت کرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول