اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام آمریکایی: آماده پذیرش حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری هستیم

یک مقام وزارت خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن برای به‌رسمیت شناختن الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی خبر داد.

مقام آمریکایی: آماده پذیرش حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد آماده است تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن به کابینه جدید تل‌آویو اجازه ضمیمه کردن بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان را می‌دهد، گفت: «همانطور که تا الان به صراحت گفته‌ایم، آماده هستیم تا اقدامات اسرائیل برای اعمال حاکمیت بر مناطقی در کرانه باختری که قرار است بخشی از آن شوند، بپذیریم».

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشد، به این پایگاه خبری گفت: «این گام به عنوان بخشی از مفاد موافقت اسرائیل برای مذاکره با فلسطینی‌ها، هم‌راستا با چشم‌انداز رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ است».

در ادامه ایمیل این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «الحاق [بخش‌های کرانه باختری] در چارچوب پیشنهادی به فلسطینی‌ها برای دست‌یافتن به یک دولت بر اساس مفاد، شرایط، ابعاد سرزمینی مشخص و حمایت اقتصادی سخاوتمندانه است. این یک فرصت بی‌سابقه و بسیار سودمند برای فلسطینی‌ها است».

این اظهارات در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک شنبه خبر داد که واشنگتن طی دو ماه آینده به تل آویو برای پیشبرد طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری اشغالی چراغ سبز خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گذشته طی اظهاراتی گفته بود: تصمیم الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در نهایت به اسرائیل برمی‌گردد و واشنگتن موضع خود در این خصوص را به صورت غیرعلنی به دولت اسرائیل اعلام خواهد کرد.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: اصرار آمریکا بر مواضع حمایتی‌‎اش از سیاست استعماری صهیونیستی، مشارکت عملی در تجاوز به حقوق ملت فلسطین است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول