اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رهبر دموکرات‌ها: کنگره باید درباره کمبود تجهیزات و تست کرونا تحقیق کند

«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا با انتقاد از کمبودها برای مقابله با ویروس کرونا از قبیل گرفتن تست ابتلا به کرونا در این کشور، خواستار تحقیق کنگره درباره عملکرد دولت شد.

رهبر دموکرات‌ها: کنگره باید درباره کمبود تجهیزات و تست کرونا تحقیق کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا که سناتور ایالت نیویورک است، با انتقاد شدید از کمبودهای موجود در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا بر لزوم تحقیق کنگره درباره عملکرد دولت تاکید کرد.

«چاک شومر» سناتور نیویورک که بیشترین تلفات ویروس کرونا در آمریکا در این ایالت رخ داده است، از رهبر اکثریت جمهوریخواهان و حزب جمهوریخواه انجام تحقیق درباره کمبودها و نقایص موجود در مقابله با کرونا را خواستار شد.

طبق آخرین آمار و ارقام، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۱ میلیون نفر فراتر رفته و تعداد قربانیان بیش از ۵۶ هزار نفر شده است. در ایالت نیویورک ۲۹۸ هزار و چهار نفر مبتلا شده و ۲۲۶۲۳ تن جان باخته‌اند.

 شومر که رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنای آمریکا است، با صدور بیانیه خواستار انجام تحقیقات کنگره درباره کمبودهای موجود در مقابله با ویروس کرونا و عملکرد دولت شد.

او با صدور یک بیانیه خطاب به رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا تصریح کرد: «حالا که میچ مک کانل تصمیم گرفته هفته آینده مجلس سنا بازگشایی شود، او باید به روسای کمیته‌هایش دستور دهد که فورا نظارت دقیق و مورد نیاز بر نحوه عملکرد دولت ترامپ در قبال همه گیری بیماری کووید-19 را شروع کنند».

رهبر دموکراتهای سنا افزود: «حداقل باید جلسات استماع علنی برگزار شود تا توضیح داده شود که چرا ایالات متحده تست کافی (برای تعیین ابتلا به ویروس کرونا) ندارد».

شومر در پیامی توئیتری هم در این باره نوشت: «آمریکایی‌ها دارند می‌میرند و شغل‌هایشان را از دست می‌دهند و ما به اندازه کافی تست (ابتلا به کرونا) نداریم».

انتقاد ارشدترین عضو دموکرات سنای آمریکا از کمبودها برای مقابله با کرونا در این کشور در حالی صورت گرفته که پیش از این بارها گزارشهای زیادی درباره ضعف ساختاری نظام درمانی آمریکا و فقدان تجهیزات مورد نیاز پزشکان و پرستاران منتشر شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول