اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تامین تجهیزات پیچیده ناوبری هوایی فرودگاه‌ها با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داخلی

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به قرارداد ساخت یک رادار MSSR با پژوهشکده دانشگاه صنعتی اصفهان، از خریداری سامانه سوئیچینگ برای 6 فرودگاه از شرکت‌های دانش بنیان داخلی خبر داد.

تامین تجهیزات پیچیده ناوبری هوایی فرودگاه‌ها با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داخلی

سیامک بهنام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار کرد: سال 98 با وجود تحریم‌های ظالمانه توانستیم به توفیق‌های خوبی در خرید تجهیزات و نصب و راه اندازی آنها دست یابیم.

* قرارداد ساخت یک رادار MSSR با پژوهشکده دانشگاه صنعتی اصفهان

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها به انعقاد قراردادهای ساخت یک رادار MSSR با پژوهشکده دانشگاه صنعتی اصفهان و همچنین طرح توسعه شبکه VSAT به عنوان پشتیبان بسترهای مخابراتی در سال گذشته اشاره کرد.

* خریداری سامانه سوئیچینگ برای 6 فرودگاه از شرکت های دانش بنیان داخلی

وی با اشاره به خریداری سامانه سوئیچینگ برای 6 فرودگاه از شرکت‌های دانش بنیان داخلی، گفت: سال گذشته قرارداد توسعه شبکه ATN نیز منعقد شد که در سال جاری پیگیری اجرا و نصب و بهره برداری از قراردادهای فوق جزو برنامه های اصلی است.

* رادار فرودگاه بندرعباس در انتظار وارسی پروازی

وی از انعقاد قرارداد ساخت بالابر و پلکان برای دسترسی آسان تر به 9 سایت راداری خبر داد و افزود: سال 98 شاهد نصب سامانه رادار کوشک بزم و فرودگاه بندرعباس با همت و تخصص کارشناسان اداره رادار و اتوماسیون اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی و اداره الکترونیک فرودگاه بندرعباس بودیم که رادار کوشک بزم عملیاتی شده و رادار فرودگاه بندرعباس در انتظار وارسی پروازی است.

وی اضافه کرد: همچنین با همت و تلاش متخصصان الکترونیک اداره کل فرودگاه مهرآباد، سامانه سوئیچینگ برج آن فرودگاه نصب، راه اندازی و عملیاتی شد.

* 10 دستگاه X-ray دیگر در حال نصب در فرودگاه‌ها

بهنام همچنین با اشاره به قرارداد خریداری 75 دستگاه Xray عنوان کرد: با وجود اعمال تحریم ها، سال گذشته 12 دستگاه Xray تحویل و به فرودگاه ها جهت نصب و راه اندازی ارسال شد.

وی ادامه داد: تعداد 10 دستگاه هم در حال ترخیص و تحویل است و مابقی آنها نیز پس از تحویل به فرودگاه های مورد نظر ارسال و نصب و راه اندازی خواهند شد. 

*خریداری 50 دستگاه گیت وی در مرحله بازگشایی پاکات مناقصه

وی بیان کرد: همچنین خریداری 50 دستگاه گیت وی در مرحله مناقصه و بازگشایی پاکات فنی است و تامین دستگاه‌های بازرسی با فناوری جدید نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته قرارداد ساخت یک دستگاه DME با صنایع الکترونیک صاشیراز منعقد شد که امسال تحویل و تست‌های آزمایشی آن انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته DVOR فرودگاه های بندرلنگه و ابوموسی نصب شد که آماده commissioning و وارسی پروازی است.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی اظهار کرد: اقدامات civil work نصب سامانه های ILS/DME فرودگاه های رشت و بندرعباس در حال انجام است و پیشرفت نسبتا خوبی داشته است.

وی از ارسال سامانه ILS/DME خریداری شده به فرودگاه مشهد در هفته جاری جهت برنامه ریزی و اجرای civil work و مقدمات نصب آن خبر داد.

وی افزود: در دو سال گذشته 28 سایت CNS در مقابل فراتاخت ولتاژ و صاعقه حفاظت شد و مناقصه حفاظت 29 سایت دیگر نیز انجام و قرارداد مبادله شده که امسال نصب تجهیزات مربوط انجام خواهد شد، با انجام این پروژه تقریبا تمام سامانه های CNS در کل کشور به سیستم ارتینگ و هم پتانسیل سازی و surge arrester مجهز خواهند شد.

* فاز اول پروژه سامانه الکترونیک استریپ سال گذشته انجام شد

وی با اشاره به اجرای موفق دو طرح پژوهشی شامل برقراری ارتباط hotline مرکز کنترل با فرودگاه ها از طریق VOIP و نرم افزار طرح های پروازی، عنوان کرد: فاز اول پروژه سامانه الکترونیک استریپ در سال گذشته انجام و جهت تست عملکرد تحویل همکاران مراقبت پرواز در مرکز کنترل شد.

وی افزود: همچنین سال گذشته 33 هزار و 126 نفر ساعت دوره آموزشی پودمانی در قالب 72 دوره برای کارکنان ATSEP سراسر کشور برگزار شد و اداره آموزش و تحقیقات اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرد.

* نصب و راه اندازی سامانه های ILS/DME فرودگاه های بندرعباس، رشت و مشهد در سال جاری

بهنام درباره اولویت برنامه های اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در سال 99، گفت: انجام پروژه های ناتمام و پیگیری اجرای مفاد مناقصات نهایی شده، از اولیت های امسال ما است. 

وی اعلام کرد: امسال برای راه اندازی سامانه های DVOR/DME فرودگاه های بندرلنگه، ابوموسی و کرمان و نصب و راه اندازی سامانه های ILS/DME فرودگاه های بندرعباس، رشت و مشهد و نیز پیگیری تکمیل ساختمان و جاده دسترسی سایت رادار تنگریز شیراز جهت آغاز عملیات نصب و راه اندازی رادار اپروچ خریداری شده برنامه ریزی کرده‌ایم.

* امسال سامانه سوئیچینگ اپروچ فرودگاه مهرآباد نصب و بهره برداری می‌شود

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از برنامه ریزی برای نصب و راه اندازی سامانه سوئیچینگ اپروچ فرودگاه مهرآباد در سال جاری خبر داد و افزود: با بررسی های فنی انجام شده و موافقت اداره های کل عملیاتی ستادی و فرودگاه مهرآباد و تاکید مدیرعامل شرکت و همچنین معاون عملیات هوانوردی، همزمان تجهیزات مربوط به اتوماسیون آریا مطابق با درخواست های موجود به روزرسانی شده تا امکان انتقال ارایه سرویس از اتوماسیون ریتیون به آریا فراهم و اجرا شود.

 وی ادامه داد: امسال نصب و راه اندازی 6 سامانه سوئیچینگ تولید داخل در فرودگاه های کشور برنامه ریزی شده و همچنین 14 کنسول در فرودگاه های فاقد سیستم نصب می‌شوند. 

*برنامه ریزی برای دوران پساکرونا

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی سرکت فرودگاه ها گفت: در شرایط بحران کرونا تمرکز ویژه ای بر آموزش و پژوهش و برگزاری دوره های آموزش از راه دور برای کارکنان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی داریم و برای بازنگری در آیین نامه ها و نظام نامه اداره کل هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

بهنام اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تاثیر بیماری کرونا در سطح جهان و ایران و به ویژه متاثر شدن صنعت هوانوردی از این موضوع و احتمال زمان‌بر بودن آن، اولویت برنامه های سال جاری کاهش هزینه ها خواهد بود که لازم است با بررسی وظایف محول شده و ارایه راهکارهای مناسب در جهت اجرای آنها، همچون گذشته در این مقطع نیز یاری رسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران باشیم.

بهنام با اشاره به تاثیر بحران کرونا بر ماموریت‌های بررسی های دوره ای و همچنین نصب تجهیزات CNS و اجرایی شدن قراردادهای منعقد شده، عنوان کرد: اولویت برنامه های اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در پساکرونا پیگیری جدی و برنامه‌ریزی در اجرای پروژه های ناتمام و آغاز اجرای قراردادهای منعقد شده توسط شرکت های برنده مناقصه است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول