اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حمله اصلاحات به مجلسی که هنوز نیامده!

اصلاح‌طلبان در روزهایی که باید آماده پاسخگویی به وعده‌های بر زمین مانده خود باشند، به طور هماهنگ مشغول تخریب مجلسی هستند که هنوز آغاز به کار نکرده است.

حمله اصلاحات به مجلسی که هنوز نیامده!

به گزارش گروه سایر رسانه‌های خبرگزاری فارس، در روزنامه کیهان گزارشی با موضوع تخریب مجلس یازدهم توسط رقبای اصلاح‌طلب منتشر شد. خلاصه‌ی این گزارش به این شرح است:

ماشین تخریب مجلس یازدهم را مدعیان اصلاحات شتابان می‌رانند؛ این طیف، در روزهایی که باید خود را آماده بازخواست و پاسخگویی به وعده‌های بر زمین مانده و کارنامه‌ خود کند، هماهنگ و پی‌در‌پی مشغول تخریب و حمله به مجلسی است که هنوز آغاز به‌کار نکرده و قرار است.

عباس عبدی ادعا کرده بود که «این مجلس با این رأی اندک و فضای محدود امیدی که به آن وجود دارد از ابتدا ناتوان و ناکارآمد و تا حدی علیل به دنیا آمده است، لذا اینکه مجلس به‌خودی‌خود بتواند کاری صورت دهد یا بخواهیم خیلی به جزئیات آن فکر کنیم تأثیر چندانی در وقایع ندارد.»

شهربانو امانی عضو شورای‌شهر تهران نیز مدعی است: برخی در طیف اصولگرایی به دنبال مخالف‌تراشی یا رقیب‌تراشی از بیرون هستند و این‌گونه القا می‌کنند که جریان رقیب به دنبال تضعیف مجلس یازدهم است و رقبای این طیف[جریان انقلابی] در انتخابات نتوانستند حضور جدی داشته باشند؛ اما برخلاف این گزاره، طیف اصلاح‌طلب عناصر اصلی خود را به صحنه آورده بود اما رأی نیاورد. این ادعا در شرایطی است که اصلاح‌طلبان، امروز یکدیگر را به سیاسی‌کاری، بی‌سوژگی و دوگانه سازی‌ متهم می‌کنند و رویه یکدیگر را شارلاتانیسم و بیهوده‌گویی‌ می‌خوانند.

روزنامه مدعی اصلاحات اعتماد نیز روز گذشته، نوشت: «کمتر از یک ماه تا آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان باقی مانده و همین مسئله سبب شده تا اصولگرایانی که پیش از ورود به «بهارستان» از اتحاد واقعی و حقیقی نیز برخوردار نبودند این روزها به رقابت‌های درون گروهی و جناحی خود با اظهارات رسانه‌ای متفاوت، رنگ و بوی جدی‌تری ببخشند.»

خبرگزاری حامی‌دولت ایسنا، در گزارشی با عنوان «ریاست؛ دورنمایی برای آینده یک سیاستمدار» نوشت: «روزی که یونیفورم سبز نیروی انتظامی ‌را با کت‌وشلوار سیاست عوض کرد و خلبان بودنش را به رخ رقبا کشاند، مشخص بود که تخریب‌چی سابق طرقبه‌ای خیال‌های بزرگی در سر دارد. محمدباقر قالیباف با عبور از پیچ و خم‌های نظامی‌گری و سیاست‌ورزی، حالا راه قانونگذاری را در پیش گرفته است. لفاظی‌های ایسنا نیز در چارچوب‌ترفند پیش گفته قابل ارزیابی است. اینکه نامزدهای جریان انقلابی به مجلس راه یافتند و با خرد جمعی و کار جهادی و تخصصی با تکیه بر اسناد بالادستی نظام در تکاپوی مجلسی انقلابی برای حل مشکلات کشور هستند، مدعیان اصلاحات را دستپاچه کرده است.

در این میان سیدمصطفی میرسلیم در توییتر خود نوشته است:  «راه صحیح زندگی سیاسی برای اقلیت پس از شکست فاحش در انتخابات مجلس یازدهم در تحلیل‌های غلط انداز و تخریب شخصیت‌های اکثریت و ادعای اختلاف و رقابت بین آنها و تحقیر انتخاباتی که خود به دلیل ناکارآمدی سرمنشا نتایج آن بوده‌اند، نیست. توصیه می‌کنم با استفاده از فرصت ماه رمضان، وقت خود را صرف تفکر درباره ریشه ضعف‌های جبهه سیاسی خود کنند.»

چوب حراج زدن به ذخایر طلا و ارز آن هم در شرایط جنگ اقتصادی، کاهش قابل توجه ارزش پول ملی، انفجار قیمت‌ها، عدم هدایت نقدینگی 5 برابر شده به سمت تولید، تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی، بیکاری، رها کردن بخش مسکن، بی‌توجهی به‌نظرات صاحب‌نظران اقتصادی، حقوق‌های نجومی، فاجعه برجام و تعطیلی برنامه هسته‌ای و خسارات بسیار دیگری در دولت روحانی و مقطع زمانی مجلس دهم اتفاق افتاد اما مدعیان اصلاحات در مجلس وکیل‌الدوله شدند و نظارت بسیار ضعیفی بر وزارتخانه‌ها داشتند. این طیف که امروز به تخریب مجلس انقلابی اما آغاز به کار نکرده کمر بسته، سابقه سیاهی در بلوا‌سازی و تحریک به اغتشاش، فتنه‌گری و قداره‌کشی، ‌اشتراک نظر با دشمن، امیدوار ساختن و به طمع انداختن دشمن نیز دارد. عناصر این طیف معتقدند اصلاح‌طلبان به کارنامه خودشان باختند و مردم از آنها قطع امید کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول