اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشت کلزا در 280 هکتار از اراضی کشاورزی سقز/پیش‌بینی برداشت 4.5 تن کلزا در سقز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفت: 280 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان به زیر کشت کُلزا رفته است که پیش‌بینی می‌شود امسال 4.5 تن دانه روغنی کلزا در سقز برداشت شود.

کشت کلزا در 280 هکتار از اراضی کشاورزی سقز/پیش‌بینی برداشت 4.5 تن کلزا در سقز

محمدنافع علایی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: با به زیر کشت بردن 280 هکتار از زمین‌های مرغوب شهرستان سقز که بیشتر در بخش مرکزی این شهرستان است، 99 کشاورز در این زمینه فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز با عنوان این مطلب که، این شهرستان در زمینه تولید محصول استراتژیک دانه روغنی کُلزا در سطح استان بسیار خوب عمل کرده است، از حمایت این مدیریت از کشاورزان سقزی در زمینه تامین کود و نهاده‌های کشاورزی خبر داد.

وی افزود: کشت دانه روغنی کُلزا چون در زمان بارش‌های بهاری صورت می‌گیرد، بیشتر آب مورد نیاز آن از همین رحمت الهی تامین می‌شود و همین امر باعث شده است کمتر از آب‌های زیر زمینی برای آبیاری آن استفاده شود و در مصرف زیاد آب نیز جلوگیری می‌شود.

علایی‌نیا با توجه به بارش‌های خوب آسمانی در سال زراعی جاری اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار زمین زیرکشت دانه روغنی کُلزا، تا 4.5 تُن و حتی بیشتر برداشت این محصول داشته باشیم و از محل فروش آن مبالغ قابل توجهی عاید کشاورزان شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز ادامه داد: امسال دولت خرید این محصول را تضمین کرده و هر کیلو دانه روغنی با مبلغ 48 هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در استان کارخانه فرآوری این محصول استراتژیک وجود ندارد و محصول برداشت شده به کارخانه‌های تولید روغن در سراسر کشور ارسال می‌شود.

علایی‌نیا ادامه داد: پس از برداشت محصول کُلزا، زمین برای کشت دوم محصول دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد و این از ویژگی‌های زمین مورد استفاده کُلزا می‌باشد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول