اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاراکاس: پامپئو به جای دخالت در امور ونزوئلا، به بحران کرونای آمریکا بپردازد

وزیر خارجه ونزوئلا ضمن انتقاد از دخالت‌های مکرر همتای آمریکایی در امور داخلی ونزوئلا به او توصیه کرد برای حل بحران وخیم شیوع کرونا در آمریکا کاری بکند.

کاراکاس: پامپئو به جای دخالت در امور ونزوئلا، به بحران کرونای آمریکا بپردازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا درباره صحبت‌های اخیرش با «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا از پامپئو خواست به جای دخالت در امور داخلی ونزوئلا کاری برای حل بحران کرونا در آمریکا انجام دهد.

توصیه وزیر خارجه ونزوئلا به مایک پامپئو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ برای تمرکز بر حل بحران شیوع کرونا در آمریکا پس از آن صورت گرفت که این مقام آمریکایی در پیامی توئیتری از صحبت‌های اخیرش با رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا صحبت کرد.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود نوشت: «با خوان گوایدو رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا درباره چارچوب گذار دموکراتیک برای ونزوئلا و تلاشهایش به منظور حفاظت از ونزوئلاییها در برابر کووید-19 صحبت خوبی داشتم. من حمایت آمریکا از مجمع ملی ونزوئلا و همچنان ایستادن در کنار خواست مردم ونزوئلا برای یک آینده دموکراتیک و توام با رفاه را تکرار کردم».

این پیام پامپئو واکنش «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا را در پی داشت و او به همتای آمریکایی تمرکز بر مقابله با شیوع کرونا در آمریکا را توصیه کرد.

آرزا در پیام توئیتری نوشت: «شمار موارد ابتلا به کووید-19 در ایالات متحده به یک میلیون نفر رسیده و بیش از 56 هزار نفر فوت کردند. مایک پامپئو! به وضعیت انسانی وخیم خودتان توجه کن و دخالت در امور داخلی ونزوئلا را متوقف کن».

رایزنی تازه پامپئو با رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در حالی صورت گرفته که دولت آمریکا از سوم بهمن ماه 1397 در اقدامی غیرقانونی گوایدو را به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» به رسمیت شناخته و از آن زمان با هدف ساقط کردن دولت قانونی «نیکلاس مادورو» در حال اعمال انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی و نظامی علیه ونزوئلا است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول