اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اتصال دو نیروگاه خورشیدی ساخت داخل به شبکه برق در داورزن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن، از اتصال دو نیروگاه خورشیدی به شبکه برق در این شهرستان خبر داد.

اتصال دو نیروگاه خورشیدی ساخت داخل به شبکه برق در داورزن

حجت‌الاسلام حسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داورزن اظهار کرد: دو نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه امامزاده سید علی‌اکبر علی‌آباد و سید علی اصغر ریوند به شبکه سراسری برق متصل شد.

وی افزود: عملیات احداث این دو نیروگاه که در اسفند ۱۳۹۸ به پایان رسیده بود پس از طی مراحل اداری و عقد قرارداد فروش برق روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن، با بیان اینکه ظرفیت تولید هر نیروگاه ۳۰ کیلووات است، اضافه کرد: احداث و راه‌اندازی دو نیروگاه با مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان از محل وام قرض‌الحسنه سازمان اوقاف تامین اعتبار شده است.

خانی ادامه داد: طبق قرارداد بین بقعه متبرکه با یکی از شرکت‌های خصوصی، فروش تضمینی برق آغاز شده که درآمد آن به حساب همان بقعه واریز و علاوه بر تولید انرژی پاک و اشتغال‌زایی درآمدی پایدار برای بقعه محسوب می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به توسعه این نیروگاه‌ها در بقاع، یادآور شد: همچنین، بقعه متبرکه امامزاده علی‌آباد در مرحله دوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مستعد شناخته شد و فاز دوم آن با ظرفیت ۳۰ کیلوات به زودی آغاز و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پنل‌های خریداری شده تولید ایران بوده و در پروژه‌های اجرایی این اداره نیز استفاده از ظرفیت‌های بومی و ملی مدنظر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول