اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توجه ویژه به بازآفرینی محلات همدان و توانمندسازی مناطق محروم

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ایجاد درآمدهای پایدار و تلاش برای کسب درآمدهای کوششی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی از توجه ویژه به بازآفرینی محلات، توانمندسازی مناطق محروم شهر همدان و توزیع عادلانه منابع در تمام مناطق خبر داد.

توجه ویژه به بازآفرینی محلات همدان و توانمندسازی مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان ظهر امروز در نشست مجازی به مناسبت روز شورا با بیان اینکه نمایندگان پارلمان شهری همدان در مسیر حلقه وصل مردم و مسوولان نقش‌آفرینی می‌کنند اظهار کرد: اکنون که پنج دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را پشت سر می‌گذاریم، فراز و نشیب‌های حاکم بر این نهال رو به رشد و بالندگی آن بیش از همیشه نمایان شده است.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف شورا را پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و سایر امور رفاهی برشمرد افزود: این امور با همکاری مردم و نخبگان همدان امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: به طور قطع کار و تلاش بی‌منت در نهاد شورا با اساسی‌ترین نیازهای شهروندان مرتبط بوده و بهترین شیوه مردم‌سالاری در این نهاد، تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه سامانه جامع شفافیت شهرداری همدان راه‌اندازی شده است گفت: شفافیت پایه و اساس مدیریت شیشه‌ای است.

گردان با تأکید بر اینکه امروزه ارتقا و تقویت سرمایه اجتماعی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای رشد و توسعه پایدار و متوازن در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود بیان کرد: در این میان عواملی همچون گسترش و نهادینه شدن فساد و رانت نه تنها موجب ناکارآمدی و کاهش کیفیت استانداردهای زندگی شهروندان می‌شود  بلکه به‌واسطه از بین بردن اعتماد مردم، تضعیف سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امسال به دنبال اجرایی کردن و پیاده‌سازی شکل‌گیری شهرداری الکترونیک در حوزه شهرسازی هستیم تصریح کرد: ضرورت استفاده از روش‌های نوین مانند شهرداری الکترونیک که مواهبی چون کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه‌تر امکانات، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهری را به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه اولویت اجرای پروژه‌های شهری باید با نگرش به عدالت اجتماعی و پروژه‌های نیمه‌تمام باشد خاطرنشان کرد: طرح‌های بزرگ و زمان‌بر شهری با اعتبارات پیش‌بینی شده باید به گونه‌ای خاتمه یابد که در طول عمر مفید آن قابل بهره‌برداری اصولی باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود در این طرح‌ها مراحل مختلف مطالعاتی با محوریت فنی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی طبق ضوابط و استانداردهای رسمی انجام و عملیات اجرایی آن طبق مشخصات فنی و در مدت زمان معین مشخص شود.

گردان با اشاره به اینکه امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور به‌ویژه کشورهای در حال توسعه به پروژه‌های عمرانی و  زیربنایی آن اختصاص دارد ادامه داد: رویکردهای نوین توسعه شهری امروز به کیفیت فضایی و انسان‌محور پروژه‌های شهری و ترافیکی توجه بیشتری دارد، شهرداری همدان هم در ایجاد پیاده‌راه مرکز شهر چنین دیدگاهی را دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر پیگیری جدی امور شورا در راستای حفظ حقوق شهروندان همدانی، گفت: تلاش بر این است بتوانیم بی‌عیب و نقص و با در نظر گرفتن تمام شاخص‌های کارشناسی، مشکلات شهر و شهروندان برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم، حامی حقوق شهروندان در شهرداری و سازمان‌های متبوع و شهری هستند.

وی گفت: ایجاد درآمدهای پایدار و تلاش برای کسب درآمدهای کوششی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی، توجه ویژه به بازآفرینی محلات، توانمندسازی مناطق محروم شهر همدان و توزیع عادلانه منابع در تمام مناطق و اهتمام ویژه به ساماندهی ورودی‌های شهر از سیاست‌های کلی شورای پنجم در سال گذشته بوده است.

گردان در ادامه به توجه ویژه به مسائل فرهنگی و در نظر گرفتن رویکرد انسان‌محور در اجرای پروژه‌های شهری و الزام به تهیه پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های شهرداری نیز جزو سیاست‌های شورای شهر همدان در سال ۹۸ اشاره می‌کند.

وی تصریح کرد: شورای شهر به‌ویژه در حوزه‌های ‍‌تخصصی با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران و امور سرمایه‌گذاری و نیز شناسایی و فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری و گردشگری در راستای ایجاد درآمد پایدار برای حوزه مدیریت‌شهری، پیش می‌رود.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه مدیریت‌شهری، ابزاری برای توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی است افزود: گسترش فعالیت و کارکرد فرهنگی مدیریت‌شهری با هدف آگاه‌سازی عمومی، افزایش فرهنگ شهرنشینی و گسترش روحیه شهروندمداری از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است.

وی در پایان گفت: مدیریت‌‎شهری در فرآیند تحول و توسعه شهری نه فقط در ابعاد اقتصادی و عمرانی شهر، بلکه با تغییر و تحولات پرشتاب اجتماعی و گسترش جمعیت شهرنشینی باید به بعد فرهنگی، معنوی و زیباشناختی آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول