اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پرداخت 3507 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: هفت هزار و 840 میلیارد تومان تسهیلات توسط بخش بانکی استان در سال گذشته پرداخت شد که سه هزار و 507 میلیارد تومان سهم بخش تولید قم بود.

پرداخت 3507 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به جلسات اقتصادی استان قم اظهار کرد: این جلسات از این پس به صورت هفتگی برگزار می‌شود و باید مدیران استان حضور فعالانه در این جلسات داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی استان قم کمک‌های زیادی به بخش درمان داشتند که رقم این کمک‌ها معنی دار بود و اقدامات زیادی در زمینه حمایت از بخش کارگر و تامین تجهیزات بهداشتی در استان صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: سال گذشته به معنای واقعی، رونق تولید را در استان شاهد بودیم و هفت کارگروه فعال در زمینه اقتصادی در استان در سال 1398 داشتیم که 108 جلسه با هزار و 57 مصوبه برگزار کردند و 73 درصد این مصوبات اجرایی شد.

وی ادامه داد: هدف گذاری سند اشتغال استان قم در سال سرمایه گذاری چهار هزار و 800 میلیارد تومانی با اشتغال زایی برای 13 هزار نفر بود که بخش اعظم آن محقق شد.

غضنفری برنامه محوری را رویکرد مدیریت استان قم دانست و تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان قم در زمستان سال گذشته تک رقمی شد، استان قم به لحاظ مطلوبیت نرخ تورم در سال 1398 دومین استان در کشور بود و این اتفاق به دلیل تامین مناسب کالاهای مورد نیاز مردم، نظارت مستمر و برخوردهای بازدارنده رخ داد.

وی ادامه داد: سال گذشته صادرات 350 هزار تن کالا به ارزش 250 میلیون دلار از استان قم را شاهد بودیم که این مساله ناشی از رونق تولید در استان بود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته شاهد وارد مدار تولید شدن 80 طرح توسعه ای، تکمیل 91 طرح نیمه تمام، راه اندازی 17 باب مجتمع گردشگری و اقامتی و افتتاح 115 طرح اقتصادی و تولیدی در استان قم بودیم و 216 طرح تولیدی در سال 1398 در استان یا ارتقا ظرفیت و یا توسعه یافتند و یا بهره برداری رسیدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: سال گذشته اتفاق کم نظیر در بخش بانکی استان رخ داد و هفت هزار و 840 میلیارد تومان تسهیلات توسط این بخش در قم پرداخت شد که سه هزار و 507 میلیارد تومان سهم بخش تولید و دو هزار و 574 میلیارد تومان سهم بخش خدمات بود. نسبت مصارف به منابع بخش بانکی استان قم افزایش پیدا کرده است، اما بانک‌های خصوصی استان با وجود در اختیار داشتن منابع، سهم خوبی در کمک به بخش تولید ندارند.

غضنفری با اشاره به تلاش برای تحقق جهش تولید در استان قم اظهار کرد: از ابتدای سال، جلسات جهش تولید در استان برگزار شد، هدف جهش تولید، سرعت بخشیدن به تولید است و بسترسازی که سال گذشته در این زمینه صورت گرفت، امسال باید نتیجه بدهد.

وی ادامه داد: پروژه‌های جهش تولید در سال جاری در اولویت تامین منابع در استان قم است و این مساله باید در دستور کار مدیران در استان قرار بگیرد، مهم ترین برنامه امسال کشور، جهش تولید است و همه حوزه‌ها باید همراهی لازم برای اجرای این برنامه را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: باید سهمی برای زنان قمی در عرصه تولید در سال جاری در نظر گرفته شود، باید برای حضور زنان استان قم در عرصه اشتغال بسترسازی صورت بگیرد.

غضنفری با اشاره به خسارت کرونا به بخش‌های اقتصادی استان قم اظهار کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی استان از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی از کرونا آسیب دیدند که این آسیب‌ها احصاء شده است و باید تسهیلات به تناسب در اختیار این بخش‌ها قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انباشت کالاها در انبارهای واحدهای تولیدی، دیپلماسی بهداشتی و اقتصادی لازم است تا دوباره باب صادرات برای کشورهای همسایه فراهم شود.

انتهای پیام/78004*30/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول